Inlägg från: MrsL |Visa alla inlägg
  • MrsL

Homosexualitet vs Bibeln

Lamia:
    Kan inte just nu hitta ngt skriftställe att hänvisa till. Men när Jesus talade om äktenskapet talade han om manoch kvinna. Så det får bli min ståndpunkt. Äktenskapet=sexlivet är mellan man och kvinna.

• MrsL

LinaP:
    Vem som är ovettig är inte upp till dig eller mig att bedöma. Utan den som har "satt reglerna". Jag kan inte säga att just du inte kommer till himlen/paradiset, det kan bara Gud.

• MrsL

Jag läser inte in egna tyckanden. Men har han sagt man och kvinna kan jag inte tolka det på annat sätt än man och kvinna.

• MrsL

AnneSophie:
    Vad gäller skaldjur=matregler så är det ju så att Gamla Testamentets "lagar" "upphörde" att gälla då Jesus kom. Dvs. vi som kristna i dag behöver inte följa laganrna om att inte äta skaldjur osv.

• MrsL

För mig har det inte med fördömande att göra. Utan vad som är naturligt. Naturlig kärlek resulterar oftast i avkomma. När det gäller homosexuell kärlek är detta omöjligt.

• MrsL

Dofilus:
    Kanske existerar homosexualitet även i djurriket. Men nämn två honor/hanar som kan föröka sig. (Förutom hermafroditer, då)
    Jesus kan inte ha varit född i december, det tror inte jag heller. Snarare i september/oktober. Men om ngn säger att DU ladrig funnits för att ditt födelsedatum inte är exakt, innebär det att du aldrig funnits?

• MrsL

AnneSophie:
    När det gäller GT så består den, förutom skapelseberättelsen, av en hel del "regler". Dessa "regler" upphörde att gälla då Jesus föddes. Självklart är skapelseberättelsen inte en av dessa regler.

• MrsL

Reglerna avseende mat och omskärelse blev förlegade iom att Jesus kom. Däremot INTE de regler som finns i både GT och NT.

• MrsL

Jag vill förtydliga en sak: jag har aldrig sagt att naturlig kärlek måste innebära en avkomma!!! Vad jag säger är att det var så Gud menade det. Sexakten skulle resuletar i en avkomma. 1 Mosebok 1:28: "Var fruktsamma och bli många och uppfyll jorden..." Detta var Hans uppmaning till KVINNAN och MANNEN. Det var det de skapades för.

• MrsL

Till skillnad från många andra har jag ett liv även utanför Fl, så jag kan tyvärr inte sitta och bevaka alla trådar.....

Svar på tråden Homosexualitet vs Bibeln