Inlägg från: MrsL |Visa alla inlägg
  • MrsL

Homosexualitet vs Bibeln

Eftersom många jv satt i nazisternas koncentartionsläger så tycdker jag du ska vara VÄLDIGT försiktig med att jämställa religiös övertygelse med nazism....

• MrsL

Nazister vill döda alla homosexuella och andra oliktänkande. Ingen av oss har sagt att vi vill döda eller skada någon.

• MrsL

Diväteoxid:
    Läser du riktigt noga så ser du att ingen har något emot hbt människor. det är deras handlingar Bibeln fördömer.

• MrsL

Skruntan:

jv kunde ha "skrivit ut" sig själva från lägren om de hade velat.

• MrsL

Diväteoxid:
    IGEN: Om du läser mina inlägg ordentligt så tror jag nog att du hittar min personliga övertygelse också. Eller titta i trådstarten, där står det också vad jag tycker. Att bli jämställd med en nazist tänker jag bara inte acceptera!

• MrsL

Skruntan:
    JAg menar (om du nu menade mitt sista inlägg) att jv var de enda som genom att underteckna ett dokument kunde "slippa ur" lägren. Men det gjorde de inte. I alla fall inte de flesta. Så att prata om att de borde ha mer acceptans och tolerans, eller öht jämställa dem med nazister, det har jag nolltolerans för.

• MrsL

Diväteoxid:
    Men nu var det ju inte Hitlers ord vi pratade om i denna tråd. Utan Guds....

• MrsL

Hitler var dessutom med största sannolikhet sinnessjuk. Jag tror inte någon här (ja, kanske några, då? vill påstå att Gud är det.....

• MrsL

Diväteoxid:

Mycket märkligt att när jag elelr fia eller någon annan som tycker "annorlunda" använder liknelser så är det helt galet, vi är inte normalbegåvade osv....
    Men att jämställa oss som tror på Gud och Bibeln med nazister går bra, för det är bara en liknelse....
    Snacka om hets mot folkgrupp!

• MrsL

Skruntan:
    JA. Jehovas Vittnen kunde underteckna ett dokument där de avsvor sig sin tro, så skulle de bli fria. Ett fåtal gjorde detta. de blev skjutna eftersom de "inte var lojala mot sin Gud". de flesta gjorde det inte.
    jv var bland de första som rapporterade om koncentrationslägren, långt innan USA och alla andra "välgörare" gjorde det.

Svar på tråden Homosexualitet vs Bibeln