Homosexualitet vs Bibeln
Dofilus.
Varför jämför du homosexuella gärninar med det stalin och hitler gjorde..har jag missat något?
Dofilus.
Varför jämför du homosexuella gärninar med det stalin och hitler gjorde..har jag missat något?
Dom personerna gjorde ju illa människor då kan man väl inte säga att dom var goda mäniskor.
Även om säkert deras mammor gjorde det som sagt
Homosexuella skadar ingen annan människa..dom kan väl vara jättegoda människor fast dom är homosexuella?
Varför skulle man inte kunna tycka om en människa som lever på ett annat sätt än det man själv tycker hör till normen?
Tycker du illa om alla kristna som för dig lever onormalt och lever efter konstiga regler??
Det är precis samma sak.
Kan man inte tycka om och acceptera människor som inte lever som än själv, eller har samma syn på livet som än själv...sen när då??
Folk har olika syn på politik bl.a, betyder det att sossarna inte tycker att moderaterna är goda människor för att dom tycker olika om det mesta??
Lishe
Exakt!
Och även om man inte är religös så hatar man väl inte alla människor för att dom inte lever likadant som man själv tycker är "normalt" att leva?
Lishe.
Det finns ingen kristen i disskusionen som har fördömt homosexuella även om vissa tycker det
Mallan tog exempel med månggifte.
Alla härinne kanske tycker det är helt ok och inte ett dugg konstigt.
Men antar att ni inte gör det.
Dom människorna som väljer att leva så, skulle ni säga att dom inte är goda människor för att dom lever på ett sätt som ni inte tycker verkar särskilt ok?
Myslan'
Nej det kan man verkligen inte säga..
ursäkta med vad står hbt för ?
"Mrs L, när att du skriver inte hatar homosexuella som människor, utan det de gör, då säger du att du inte hatar mig som människa men du hatar det sätt jag lever på. För mig innebär det ingen större skillnad, och varje sådant uttalande är djupt kränkande."
Har du lust att svara mig på frågan om mång-gifte jag ställde?
Kan man inte tycka om en person som man själv tycker lever sitt liv helt fel
Lixom många ickekristna tycker att kristna lever helt galet?
Myslan
Har du lust att svara mig på frågan om mång-gifte jag ställde?
Kan man inte tycka om en person som man själv tycker lever sitt liv helt fel
Lixom många ickekristna tycker att kristna lever helt galet?
Appropå att det skulle vara kränkande att tycka att homosexuella gärningar är fel?
Ja allting vi gör är väl gärningar av olika slag, antar jag?