Inlägg från: MrsL |Visa alla inlägg
  • MrsL

Homosexualitet vs Bibeln

pepparrot:
    Nej, jag har påpekat flera gånger att jag inte är ett vittne. Inte för att jag skulle skämmas över att vara det, men jag vill inte att mina inlägg skadar jv på något sätt, om andra tror att jag är vittne.
    Har varit aktiv inom jv förut, var dock aldrig döpt.

• MrsL

Ledsen att jag inte svarat på frågan om ens handlingar definierar vem man är. Vet inte riktigt hur jag ska formulera svaret. Måste nog fundera lite till, om det är OK.

• MrsL

3 Mos 20:13

Om en man ligger med en annan man som med en kvinna, har de båda gjort något avskyvärt. De skall straffas med döden, skulden för deras död är deras egen.

Finns på nätet, jag hämtade det åt dig lishe...

• MrsL

Myslan:
    Jag ville inte kränka dig eller någon annan.

• MrsL

LinaP:
    Jag lade in det för att motbevisa påståenden att det inte står någonstans i Bibeln att homosex är "fel".

Myslan:
    Då kan du kanske läsa någon annan tråd?

• MrsL

Jag känner mig kränkt av att bli påhoppad för att jag tror på Gud....Men inte bryr någon sig om det.

• MrsL

Nu är det ju inte _jag_ som uttrycker den utan Bibeln.

• MrsL

Myslan:
    Jag undrar hur många sätt man _kan_ tolka exempelvis 3 Mosebok 20:13? Citatet är inte från "jv:s Bibel" utan från den som Svenska Kyrkan använder....

• MrsL

Som jag skrev alldeles nyss så tog jag upp den texten som exempel, eftersom det påstods att det inte står någonstans i Bibeln att det är fel med homosex.
    Visst är det NT som är "mest viktigt", men det står ju både i GT och NT att det är fel.

Svar på tråden Homosexualitet vs Bibeln