Inlägg från: hailey |Visa alla inlägg
  • hailey

Homosexualitet vs Bibeln

blåbärspappa,
    bra skrivet!

• hailey

Fia, jag är ledsen men jag ser bara motsägelser i allt du skriver.

• hailey

Fia,
    "Som jesus sa den som är utan synd ska kasta första stenen..
    Ingen människa är utan synd därför får vi inte dömma varandra, endast gud som har rätt att dömma."

Men att anse att homosexualitet är en synd, är det inte att döma?

• hailey

"Finns människor som studerat bibeln i år och ändå inte förstått innebörden i allt."

Men det har du gjort? Eller hur menar du, hur vet du att vi inte läst bibeln?

• hailey

Sallisen,
    ""män som ligger med män", på hur många sätt kan det tolkas?"

Men dom följer ju bara bibelns ord "älska din nästa"

• hailey

Fia,
    "Vad hände med "älska din nästa" och "den som är utan synd ska kasta första stenen"? Borde inte Gud älska er mer om ni visar kärlek, förståelse, empati och omtanke?

Trinity
    Helt rätt som du säger..
    Menar du att jag inte följer dom buden eller syftar du på någon annan?"

Dömer man ut homosexuella så anser inte jag att man lever efter dom reglerna.
    Dessutom, homosexuella älskar ju bara sin nästa hur kan det bli fel?

• hailey

Fia,
    Om man utesluter någon från församlingen för att den inte lever på rätt sätt, bryter man inte då mot "han som är utan synd skall kasta första stenen" eller är ni perfekta?

• hailey

Ja baserar du livet utanför JV på ricki lake, big brother och dr. phil är det väl inte konstigt at du ser homosexuella på det sättet.....

• hailey

Vad har månggifte med homosexualitet att göra? Att leva i ett homosexuellt förhållande är ett val mellan 2 personer just som vanliga giftermål.
    Vad tycker ni religiösa om månggifte? I vissa delar av bibeln står det ju att det är okey.

Svar på tråden Homosexualitet vs Bibeln