Inlägg från: Heeso |Visa alla inlägg
  • Heeso

Homosexualitet vs Bibeln

Jag är inte kristen men anser mig ändå har sunda värderingar som inte är helt oförenliga med bibeln.

Tycker att allt i bibeln är en tolkningfråga och att man kan tolka den på 1000 olika sätt. Visst står det att det skall vara "man och kvinna" men samtidigt står det att "alla är lika mkt värda" .... då måste det ju vara upp till var och en vilken tolkning man låter överväga den andra.

Fanatiska bokstavstolkare måste ju vara nåt av det värsta som finns och det är dom som i alla religioner orsaker mkt krig och elände.

Vad gäller homosexualitet och barn har jag inget emot det. Det hela handlar ju om vad som är bäst för barnet och det måste ju ändå var att det får kärlek och omvårdnad och det spelar ju ingen roll vilken sexuell läggning man har då.
    Och vad gäller om barnet blir utsatt eller inte så är det ju allas vår syn och sak att se till att det inte blir det!!! Om vi ändrar vår syn på det hela så blir det ju inget "speicellt" med att växa upp med homosexuella föräldrar.
    Dessutom blir det redan nu vanligare och vanligare.

Svar på tråden Homosexualitet vs Bibeln