Inlägg från: Jennie med ie |Visa alla inlägg
  • Jennie med ie

Homosexualitet vs Bibeln

Jag arbetar inom Svenska Kyrkan och de flesta av mina arbetskamrater verkar vara öppna för homosexualitet och har inga bekymmer med det, och att jag är för att samkönade förhållanden ska välsigmas i kyrkan sågs som positivt vid mitt anställningsförfarande. Så visst går accepterande av homosexualitet att förena med kristen tro, om man själv tolkar Bibelns ord och anpassar det efter dagens samhälle och kunskapsnivå...

• Jennie med ie

Politisk korrekthet my ass... det har inget med saken att göra.

• Jennie med ie

MrsL. Tänk vad du VET du *s* Eller snarare gissar... Snarare har toleransen tack och lov ökat mot homo- och bisexualitet, så fler känner sig trygga i att komma ut.
    Och tråden handlar, så vitt jag kan se, om vad man har för inställning till homosexualitet kontra kristendomen. Och jag vet i alla fall att jag tycker som jag tycker för att jag tycker så och att PK eller ej kan kvitta stort stycke, och varför skulle jag vara unik på det sättet? Folk har, i stor utsträckning, förmåga att tänka och tycka själv oavsett vad nån anser vara PK eller ej.

• Jennie med ie

Tess, det där var väl inte så konstruktivt och inte direkt exempel på god debatteknik?

• Jennie med ie

Tess, om jag läst alla eller inte vet jag inte, men det ändrar inte det faktum att jag tycker ditt inlägg var "o-konstruktivt" och inget exempel på bra debatteknik.

blåbärspappa, visst är det trist. PK-klubban tar ofta vid där argumenten sinar och rspekten för de andres åsikt gått förlorad..

• Jennie med ie

Tess, nej varför be om ursäkt till mig? Det är inte mig du menar ska klassas som mentalt störd....

• Jennie med ie

LinaP, Jesus själv verkar ha varit bättre på liknelser och jämförelser än många av hans lärjungar som nu vandrar på jorden

• Jennie med ie

MrsL. DINA liknelser? det var snarare de liknelser och jämförelser andra nämner men som viftas bort som jag syftade på

• Jennie med ie

Oj, jag väljer ibland att vara rödhårg
    Usch nej, nu börjar jag själv bli "o-konstruktiv", sorry...

Själva läggningen, vilka människor man tänder på och blir kär i, är inte ett eget val... det som är val är urvida man agerar utifrån den eller ej, sjäva handlingarna.

Hur kristet är det att mena att den man som är kär i en man ändå ska leva med en kvinna? Är det att vara sann mot sig själv, mot sin tro, mot sin nästa?

Svar på tråden Homosexualitet vs Bibeln