Homosexualitet vs Bibeln
såhär tycker jag i frågan:
älska din nästa, tycker jag personligen är ett av kristendomens viktigaste budskap. nu är jag inte kristen, men tror ändå på någon slags gud.
och ska jag vara ärlig, så tror jag, att om det är så att vi när vi dör antingen kommer till himlen eller helvettet och gud är den som bestämmer det utefter hur man levt sitt liv, tja, då¨tror jag faktiskt att de som haft en förmåga att älska (oavsett kön), levt med ett öppet sinne, inte dömt eller fördömt någon utefter vem de älskar och älskat sin nästa är de som får komma direkt in i himlen.
och om det finns en gud, så älskar han alla människor och har gett oss förmågan att älska. vem du sedan älskar är inget val du gör, det är något som bara händer. kanske slumpen, kanske ödet.
att säga att det inte är förenligt att ha sin tro och samtidigt älska med ett öppet sinne är lika inskränkt som att säga att homosexualitet är något avvikande. det är avvikande för att man själv väljer att tolka en tusenårig gamal text utan att överhuvudtaget ta in att samhället förändras. det är precis dessa åsikter som gör att homosexualitet inte ligger i normen.
det kanske är dags att älska in nästa och uppskatta alla människors förmåga att älska, istället för att välja att fördöma det renaste av allt, kärleken.