Inlägg från: polkagris |Visa alla inlägg
  • polkagris

Homosexualitet vs Bibeln

jag tycker inte alls att kristen tro är förenligt med homosexualitet. enligt bibeln så är det en kvinna och en man som är skapta för varandra. homosexualitet är inte acceptabelt i kristendomen. inte i dag, inte än.

däremot inte sagt att jag varken är kristen eller emot homosexualitet. Jag tycker att det är lika naturligt som vilken annan kärlek som helst. men nu var ju frågan om det var förenligt med kristen tro...såsmåningom kanske det blir det...förhoppningsvis.

• polkagris

kristendomen följer bibeln, och gamla värderingar byggda på tolkningar av bibeln. och det anses som synd att tom att sex ha för njutnings skull, det ska man enbart ha för att producera avkommor. det är enligt det budskapet inte ok för vare sig för hetrosexuella eller homosexuella att ha sex för njutnings skull.

kristendomen har förändrat sina värderingar, men allt tar tid. för inte allt för länge sedan så var homosexualitet bestraffat med döden. det var bla präster som var domare till detta. jag tror att det såsmånigom kommer att finnas större acceptans för homosexualitet inom kristendomen. men det tar tid. homosexualitet är för övrigt fördömt av alla religioner. så kristendomen borde inte enbart fördömmas.

Svar på tråden Homosexualitet vs Bibeln