Inlägg från: Päron1986 |Visa alla inlägg
  • Päron1986

hjälp med råd inför läkarbesöket

har fått tid hos förlossningsläkare på torsdag för att diskutera min rädsla.

Nu vill jag gärna ha tips om vad jag ska tänka på att ta upp, läsa på om osv. Jag har knappt vågat tänka tanken att få kejsarsnitt för det har verkat omöjligt enligt min bm. Jag känner att om jag a påläst o kan motivera så kan jag kanske få det men det låser sig bara för mig pga rädslan.

Har ni några tips om för o nackdelar osv ?

• Svar på tråden hjälp med råd inför läkarbesöket
  • Päron1986
    astro skrev 2012-08-14 14:31:41 följande:
    Många känner sig utlämnade och börjar gråta. Ta med det du vill säga i nedskriven form och/eller ta med en kamrat/partner (helst en man - tyvärr är det så att män blir mer lyssnade på och mindre ifrågasatta). På det sättet blir det mycket svårare att köra över dig.

Lycka till! 
    Tack!
    Jag ska försöka skriva ned en punktlista så jag har något att utgå ifrån. Jag gråter sällan och jag hoppas inte att de tror att jag INTE är rädd pga jag inte gråter..
  • Päron1986
    astro skrev 2012-08-14 22:58:30 följande:
    puffar åt Päron
    Tack!

Imorgon är det dags...
  • Päron1986

Jag har blivit beviljad snitt pga förlossningsrädsla.
    Jag hade en barnmorska som försökte övertala mig och tyckte väl att det är svårt att få snitt pga rädsla enbart. När hon hade semester hade jag en vikarierande barnmorska som skicka mig till förlossningsläkaren för samtal, eftersom jag var så långt gången å aurora inte hanns med.
    Förlossningsläkaren pratade på en i en timme och jag kände att hon inte lyssnade ett dugg. Hon avslutar med att "vi nekar ingen, vi vill ha patienterna med oss". Om hon bara sagt det från början, för tre gånger började jag gråta under den där timmen..... vips, så fick jag beviljat snitt.

Svar på tråden hjälp med råd inför läkarbesöket