• Ekot

Blivande höstmammor i västerort/vällingby/bromma?

Marla äntligen uppdatering vad jobbigt med allt kräks. Beror det på något visst eller bara kräks hon "utan anledning"? Hur funkade amningen med äldstingen? Vet inte alls vad jag ska vänta mig med amning. Vet så många som det krånglat för, bara en som sagt att det gick jättebra från början (min kusin och då var dottern en vecka så hon hade inte förträngt något ).

Jag har 22 dagar kvar tror jag. Låter så länge. Känns bättre med sisådär två veckor, hinner jag göra lite saker och vila lite. Sedan kanske jag går över dessutom...

Spännande med jobb och att mormor ska passa två barn. Kommer säkert gå bra även med kräket.

Skönt att du också tycker det. Känns som det är där eliten av barnmorskorna jobbar liksom ja det blir nog lustgas men är rädd att få i mig för mycket och bli borta. Gillar inte alls känslan av att bli bortdomnad i huvudet liksom

• Ekot

Nu har jag lånat Att föda på bibblan så här ska plöjas

• Ekot

Dagarna går otroligt långsamt. Bara varit hemma en och en halv vecka men det är segt! Orkar inte göra så mycket heller, så då går dagen ännu långsammare. Lägger amningsnapp på minnet. Inte köpt någon men behövs det får maken springa upp till apoteket och köpa...

• Ekot

Jo du sa 10e och nu är det 11e. Otroligt att den redan inte lyssnar på vad man säger. Busunge.

• Ekot

Åh perfekt!

Jag har sagt 11 okt sen jag plussade men än så länge ingenting... Så nu känns det som jag kommer gå över och få sättas igång ^^ men är nästa torsdag som är riktiga bf enligt rul.
    Är allt bra med er?

• Ekot

Hade inga passande jackor så blev rätt kyligt. Hoppas kunna klämma mig in i vinterjackan snart...
    Tycker också det är grymt svårt att klä småttingar rätt nu! Första turen ute blir ju hem från bb imorgon (idag).

Vad tråkigt att alla var sjuka hos dig marla, mår ni bättre? Skönt att det inte var något allvarligt med Agnes men självklart ska man ta det säkra före det osäkra!

Stackars Nils också, hoppas han blir kry snart.

Usch vill inte att Ludvig ska bli sjuk men det sker ju förr eller senare...

• Ekot

Den gick super.
    Tyvärr hade Ludvig för hög andningsfrekvens hos barnläkaren så vi är kvar denna natt också. Håll tummarna att vi får komma hem imorgon!

• Ekot

Tack! Ja vi fick komma hem på tisdagen allt bra här
    På tisdag ska vi till astrid lindgren o kolla höften. Jag föddes m höftledsluxation så rutinen är att kolla m ultraljud pga ärftligheten. Tyvärr tyckte barnläkaren att han kände något så ev blir det att få en skena då. Men tur i oturen isf så är det fixat på några månader och brukar alltid bli bra resultat. Men självklart hoppas vi att ultraljudet inte visar några problem

• Ekot

Superskönt! Hatar ligga på sjukhus även om det är bbhotell så är det inte hemma. Här finns allt vi behöver! Ja, men man kommer väl oroa sig resten av livet för olika saker nu... Hur är det med Agnes och storasyster?

Det är bra annars. Varit ute på barnvagnspromenad i fredags och idag. Inte riktigt i form ännu men mycket lättare än som höggravid!

Fattar inte riktigt att han är vår, att vi har skapat honom. Men inte konstigt att kalla mig mamma (för det gör vi med katten iaf istället för matte/husse ) däremot att säga Ludvigs mamma och att han är min son. Det känns annorlunda men bra på något vis

• Ekot

Han har höftledsluxation :( så nu har han skena, men det är totalt 12 v sen är han nog frisk :)

Svar på tråden Blivande höstmammor i västerort/vällingby/bromma?