• marla333

Blivande höstmammor i västerort/vällingby/bromma?

Ekot skrev 2012-09-11 14:13:46 följande:
    Marla ah just det! Glömt att jag har den inställningen. Loggar in på jobbdatorn och skickar till dig då istället ja jag förstår att det känns som tiden rinner iväg! När en kompis till mig fick barn tänkte jag mycket "undrar vem hon blir, hur hon kommer vara". Nu känner jag att jag har tid att ta reda på hur bebisen kommer bli i framtiden, men att nu bara finns nu och jag måste ta till vara på varje sekund Okej då lär jag behöva några fler 1or iaf får man några blöjor från bb? Eller i liberoboxen? Vad har du pluggat Marla? Är du färdig eller ska du plugga mer sen?

I liberoboxen finns ett paket blöjor. Anmält dig på pampers? Man får en väska på bb där ifrån också, med ett paket blöjor och massa annat. Jag ska inte plugga mer, är klar. Pluggade statsvetenskap. Vad har du läst? Håller med att man måste ta vara på tiden nu. Med förra bebisen så missade jag så mycket och ville bara att hon skulle bli större, eftersom jag pluggade hennes första halvår. Nu är det mer lugnt och mysigare med en bebis. Kanske för att detta är den sista ;) vill inte hon ska bli större!
  • marla333

hej igen, var ett tag sedan jag skrev!

är väl bra egentligen, men så trött! inte pga sömnbrist, utan att lilltjejen kräks så mycket. amning är en mardröm, kletigt, skrikigt och kräk överallt. men än så länge går hon upp i vikt, och enligt bvc så avvaktar man till runt 3 månader, eller om vikten inte ökar. så vi kämpar på, men som sagt, så trött att alltid få kräk på mig, och tvättmaskinen går hela tiden. 

hur är det med er? hoppas inte nils kräks lika bra som agnes?

hur många dagar är det kvar för dig ekot? 

idag ska jag jobba några timmar. har barnvakt, första gången mormor ska ha två barn att passa. är egentligen inte orolig, men pga allt kräk så är jag ändå lite nervös...

håller med lycklig och glad, de är verkligen proffs på förlossningen! men kan verkligen tipsa om lustgas, nästan så jag längtade efter att förlossningen skulle komma igång, så jag kunde få ha lustgas igen =) 

• marla333
    Ekot skrev 2012-09-26 10:49:26 följande:
    Marla äntligen uppdatering vad jobbigt med allt kräks. Beror det på något visst eller bara kräks hon "utan anledning"? Hur funkade amningen med äldstingen? Vet inte alls vad jag ska vänta mig med amning. Vet så många som det krånglat för, bara en som sagt att det gick jättebra från början (min kusin och då var dottern en vecka så hon hade inte förträngt något ). Jag har 22 dagar kvar tror jag. Låter så länge. Känns bättre med sisådär två veckor, hinner jag göra lite saker och vila lite. Sedan kanske jag går över dessutom... Spännande med jobb och att mormor ska passa två barn. Kommer säkert gå bra även med kräket. Skönt att du också tycker det. Känns som det är där eliten av barnmorskorna jobbar liksom ja det blir nog lustgas men är rädd att få i mig för mycket och bli borta. Gillar inte alls känslan av att bli bortdomnad i huvudet liksom

Amningen gick inte bra med den äldsta. De sa olika saker på bb, fattade inte vad som var rätt och fel, sen fick jag bröstinfektion och mjölkstockning. Men jag hade ingen aning om hur svårt det var att amma, hade inte läst nåt innan. Hade bara fokuserat på förlossningen. Tänkte att det där med amningen löser sig. Men hade en pump, och eftersom jag hade mjölk så pumpade jag och gav i flaska. Det tog mer tid, men var så mycket bättre då det gjorde ont att amma. Så storasyster helammades med pump i 6månader. Nu funkar amningen så mycket bättre! Kör med amningsnapp, är fortfarande lite rädd och det är svårt med rätt tag. Med amningsnappen är det bara att köra :) så det kan jag rekomendera! Vill inte skrämma upp dig om amningen, men jag tror man måste veta mycket om teknik och förstå att det inte alltid är lätt att amma. Men bara man försöker och håller ut den första veckan, så brukar det lösa sig. Och läsa på och våga be om hjälp på bb. Hur mår du annars? Går dagarna sakta? Lycklig och glad, hur går det med Nils? Mår ni bra?
  • marla333
    Ekot skrev 2012-10-10 22:56:03 följande:
    Dagarna går otroligt långsamt. Bara varit hemma en och en halv vecka men det är segt! Orkar inte göra så mycket heller, så då går dagen ännu långsammare. Lägger amningsnapp på minnet. Inte köpt någon men behövs det får maken springa upp till apoteket och köpa...
    man kan få på bb, de kan även hjälpa till med stl. 
    Ekot skrev 2012-10-11 07:48:45 följande:
    Jo du sa 10e och nu är det 11e. Otroligt att den redan inte lyssnar på vad man säger. Busunge.

ojoj, när som helst alltså! har du nån vadslagning om när bebisen kommer?
  • marla333

Hos oss är alla sjuka. Förkylning, hosta och hängig. Blev en sväng till barnakuten med Agnes igår, hon var hängig, åt dåligt och rosslade när hon andades. Orolig att det var rsvirus eller lunginflammation. Men var som tur var inget :) Bättre safe than sorrow! Så nu har vi varit där och sett hur det ser ut :) Känns som vintern är här! Svårt att klä på de små rätt, vad är för varmt och för kallt? Glad att jag inte är gravid, hade inte haft nån varm jacka att ta på mig ;) de vanliga jackorna går inte att stänga... Hur funkar det för dig Ekot? Har du nån jacka som passar? Så barnvagnspromenader behövs för mig så jag kan knäppa mina jackor ;)

• marla333
    Ekot skrev 2012-10-16 00:00:32 följande:
    Den gick super. Tyvärr hade Ludvig för hög andningsfrekvens hos barnläkaren så vi är kvar denna natt också. Håll tummarna att vi får komma hem imorgon!

Nämen! Här har jag missat! Grattis till bebisen! Har ni fått kommit hem än? Mår ni bra?
  • marla333
    Ekot skrev 2012-10-21 21:05:00 följande:
    Tack! Ja vi fick komma hem på tisdagen allt bra här På tisdag ska vi till astrid lindgren o kolla höften. Jag föddes m höftledsluxation så rutinen är att kolla m ultraljud pga ärftligheten. Tyvärr tyckte barnläkaren att han kände något så ev blir det att få en skena då. Men tur i oturen isf så är det fixat på några månader och brukar alltid bli bra resultat. Men självklart hoppas vi att ultraljudet inte visar några problem

Skönt att vara hemma? Hoppas att är okej, annars tur att de ordnar sig på kort tid. Jobbigt att behöva oroa sig över de små... Hur är de annars? Har de sjunkit in för er att ni har en bebis? Att ni är mamma? Minns att jag hade svårt länge att kalla mig mamma i början...
  • marla333
    Ekot skrev 2012-10-23 12:49:44 följande:
    Han har höftledsluxation :( så nu har han skena, men det är totalt 12 v sen är han nog frisk :)
    skönt att det inte var nåt mer allvarligt,12 veckor går fort! 

har inte hunnit med så många promenader. bara att ta sig ut genom dörren är ett stort projekt. använder både dubbelvagn och enkelvagn när det bara är vi två. men väl ute är det inga problem. lite trist att det är kallt och blåsigt. hade hoppats på en varmare höst...

• marla333

Kul att det blir fler! Mysigt med fika, beror på vilken tid på fredag... Bara jag som undviker att gå ut när det är så här kallt? Så svårt att veta hur mkt man ska klä på. Längtar redan till våren!

• marla333
    Ekot skrev 2012-12-04 23:20:33 följande:
    Vi har aldrig varit på fika faktiskt. Har inte träffat marla (men blivit fb-vänner) och LoG endast träffats en gång fast vi bor typ grannar ^^ men båda verkar vara bra tjejer iaf så haft tur med er som svarat i tråden Nå kom ifrån ämnet, var tycker ni vi ska fika? Är det krångligt för dig marla att ta dig till vällingby? Kan ju ta något fik där. Eller ses hos någon? Får jag fråga hur gammal du är karollina?

Jag har inga problem att ta mig till Vällingby. Är lat och tar bilen ;) Kan inga fik där. Finns det större där man får plats med barnvagn? Eller som Ekot skrev, ses hos någon? Är fortfarande lite nojig att vara på platser med mycket folk och rs...
Svar på tråden Blivande höstmammor i västerort/vällingby/bromma?