• marla333

Blivande höstmammor i västerort/vällingby/bromma?

hej, är uppvuxen i spånga och bor nu i bromma. väntar bebis nr 2 nu i september. är först bland mina vänner med barn, så känner mig ensam. skulle vara kul att hitta på nåt! 

vart bor du nånstans?

• marla333
    Ekot skrev 2012-08-25 08:57:41 följande:
    Hej vad kul att du svarat!
    Jag är också uppvuxen i spånga men nu boende i bromma. :)

Hur gammalt är ditt/ert första barn?
    vart nånstans i spånga? vilken skola gick du i? själv gick jag i solhemsskolan och sen i spånga gymnasium, tänkte om vi gått i samma skola?

första barnet har fyllt 2år, känner att jag behöver göra nåt när hon är hos dagmamman. då passar det ju perfekt att hänga med andra mammor =) promenader är ju alltid perfekt! frisk luft och så gå bort några kg...
    Lycklig och glad skrev 2012-08-25 10:04:43 följande:
    Bor också i Bromma. Väntar första barnet om två veckor :)

bor nära sundbyberg, men postadressen är bromma, men känner mer att jag bor i sundbyberg. vart bor ni?

• marla333
    Ekot skrev 2012-08-25 12:32:43 följande:
    Välkommen Lycklig och glad! Hur mår du?

Marla gick i vinstaskolan så bor närmare vällingby men postadress spånga

Exakt vore perfekt med promenader bor du nära buss 113? Jag bor i blackeberg, nära den busslinjen

Och Marla hur mår du?

Lite avis på er som väntar i september! Idag har jag dragit på mig stödstrumpor för första gången då fötterna börjat svälla på sistone. Det är så varmt!
    113 går utanför mig =) låter ju perfekt! Annars har jag bil, och då blir man lat och tar den överallt!
    Jag mår väl bra, inga större problem, är mest less och vill att bebisen ska komma nu. Är så tung och kan inte sova på natten. Vill hoppa över förlossningen och gå direkt till när man får sin bebis, ser inte fram emot förlossningen direkt ;)
  • marla333
    Ekot skrev 2012-08-26 08:49:04 följande:
    Perfekt att alla bor vid samma busslinje!
    Vad skönt att ni båda mår bra. Förstår att ni är less dock. Är ni lediga eller jobbar ni?

Jag mår också bra. Haft jättelätt graviditet men nu har det börjat dyka upp en del smågrejer och jag är enormt trött nu igen. Var det första trimestern också. Jag jobbar fortfarande. Planerar sluta i september någon gång. Får välja fritt när det känns för jobbigt.

Vilket bb har ni önskat förresten?
    jag jobbar lite sporadiskt, har några timmar här och där, men inte mycket.
    valt karolinska, kändes bäst då vi var där förra gången. är närmast också, fast när de börjar så måste vi åka en omväg och lämna  dottern och hunden hos familjen, men det brukar ju inte vara så bråttom =) fast hoppas egentligen det ska vara över på nån timme...

har ni allt klart till bebisen kommer?  ska handla det sista idag och packa väskorna. blir många väskor här, en till bebis, en till oss, en till dottern och en till hunden ;)

så idag blir det lite ärenden, har fått problem med vagnen också som skulle ha kommit, ska se om det går att lösa idag. så håll gärna tummarna så vi inte blir utan vagn! hemsidan har varit nere och de går inte att få tag i, så är lite rädd att de gått i kk eller nåt och så står vi där utan vagn och har betalat handpenningen =(
  • marla333

jag hade läst att det varit  mycket på förlossningarna under sommaren, så tänkte det är lugnt nu. men nu blir jag orolig! då är det nog bra att ringa ganska tidigt och höra läget, så man kan förbereda sig på om man ska åka nån annanstans. men verkar ju inte alls kul att åka till uppsala med värkar...

för mig är det 6 dagar kvar. är lite sur, hade tänkt att bebisen skulle komma igår. släktdrag på min mammas sida att vi föder en vecka innan bf, stämde in förra gången, så¨hade nästan räknat med en bebis idag. lite snopet, så kommer säkert att gå över tiden nu...

hur sover ni? jag kan inte sova på natten.ligger mest i soffan och ser på tv eller surfar. halvsover till nån film eller ljudbok.

håll tummarna för mig imorron, ska se om jag får tag istället jag beställt vagnen från.åkte förbi där idag, och det satt en skylt att de bara har öppet tisdagar 3 timmar.... verkar ju inte lovande...

sen blir det bm också. annars så händer det inte så mycket för mig imorron =)  

har ni funderat på namn? kollat könet? 

• marla333
    Lycklig och glad skrev 2012-08-28 19:51:28 följande:
    Absolut, här är ju jättefint att promenera - sen kan vi fika hos mig ;)
    nu blir jag nyfiken vart ni bor! där jag bor, nära sundbyberg, är det inte så jättekul att promenera. de bygger överallt och massa bilar och människor...

tyvärr är vagnen försenad, kanske kommer den i slutet av månaden. men vi fick tag i dem i alla fall! sen så är ju vagn inte alls viktigast. var på mvc i veckan, när jag berättade att jag tyckte bebisen rörde sig mindre och var slö, fick jag åka in till ks för att kolla så allt stod rätt till. mäta rörelserna, hjärtljuden och så ul. allt såg bra ut som tur var! tydligen så rörde sig bebisen helt normalt, men det kände inte jag då den sparkade på moderkakan eller nåt istället för utåt.

hur har ni det? skönt med fredag! men jobbar lite i helgen och måndag, så min jobbvecka börjar imorron =P  
  • marla333
    Lycklig och glad skrev 2012-09-07 12:09:54 följande:
    I söndags morse blev jag mamma till vår son! Vattnet gick på lördagen vid 12, värkarna drog igång vid fem och runt åtta kraftiga sådana. Sen åkte vi in till DS.
    grattis! mår ni bra? kommit på namn?

bra dag! i söndags valde också lillasyster att äntligen komma, men på kvällen efter 22. så hon kom på bf =)

• marla333
    Ekot skrev 2012-09-09 15:46:17 följande:
    Mysigt! Är avis på er som får träffa era små nu. Själv har jag nu 39 dagar till bf känns iofs som det var bara för någon vecka sedan jag var på 99 dagar så tiden kommer nog gå fort (om jag inte går över för då sniglar den väl sig fram...). Skönt att ni mår bra iaf! Parkerade just en "lånebil" (lånar av svärföräldrarna för veckohandling) på "er" parkering och tänkte att här bor en en vecka gammal bebis! Själva så köpte vi våra två första paket blöjor idag. Lär väl bli hundratals paket... Kram på er!

De sista dagarna går alltid segt, men håll ut, snart är det din tur :) blöjor går åt väldigt fort, har bunkrat upp ett litet lager. Men sen växer de små så fort, och vips måste man gå över till nästa storlek!
    Lycklig och glad skrev 2012-09-10 19:20:40 följande:
    Det är speciellt att ha honom hos oss, helt underbart såklart :) Snart Ekot har ni också er bebis hos er. Jag födde ju sex dagar tidigt och var inte riktigt beredd... Vi skulle ju ha en skön och lugn hemmahelg sen skulle jag vara ledig. (Jobbade ju till fredagen och vattnet gick 12 på lördagen) Men nu spelar det liksom ingen roll - nu är det sonen som är det viktiga.  Bjöjor är bra att ha när man kommer hem. Vår lilla skrutt bajsar inte mycket åt gången men det blir många blöjbyten per dag... Jag kollar inte familjeliv så ofta numer, så om ni vill lägga till mig på fb, skriv ett pm här på familjeliv :)  Kram på er två! 

Själv hänger jag nog mer här än på fb ;) Var på ks. Tror vi bestämt oss för Agnes. Är så svårt med namn! Har hela tiden varit inne på andra namn, men så ändrade vi oss när hon kom. Känns konstigt att byta nu, men man vänjer sig. Hoppas jag. Kallat henne mest för bebisen fortfarande :s
  • marla333
    Lycklig och glad skrev 2012-09-10 19:25:51 följande:
    Sjukt att vi födde på samma dag. (Fast vi 05:34 på morgonen) Vi var på DS, ni? Vår lille son heter Nils! :)

Skrev ett pm, vet inte om de kom fram dock? Ipaden gör lite som den vill ibland...
  • marla333
    Ekot skrev 2012-09-11 13:14:24 följande:
    Jag är nog lika mycket på fb som här så enkelt när man har smartphone... Marla pm:a gärna mig också så kan vi ha kontakt där också kan tyvärr inte pm:a (bara svara på verkar det som? :-S) från den smarta telefonen... Så, nu är Nils och Agnes (söta namn förresten!) 10 dagar? Gud vad lätt för mig att ha koll på deras födelsedagar ^^ hur många blöjor har det gått åt? Haha. Jag har verkligen ingen aning om hur många man borde ha hemma. Kör ni med strl 1 nu? FK ringde mig på lunchen om att de fattat beslut om min sgi. Får lägsta eftersom jag inte jobbat tillräckligt, studerar ju i vanliga fall, så det är vad jag räknat med- tyvärr men skönt att ha ett beslut åtminstone! Har skickat in makens inkomstuppgifter också så att det ska gå snabbt att få ut för hans dagar sedan. Han kommer vara hemma första 10 dagarna och sedan varje fredag. Hur gör era partners?

Stod att jag är oinbjuden när jag klickar på dig :( 10 dagar, det har gått fort! Tror det gått åt 3 paket redan, minst! Storlek 1 är enorma, men snart är de försmå... De går så fort! Jag får också lägsta fp, har pluggat och bara jobbat lite extra. Fick första dottern då jag hade ett år kvar. Så ekonomin är inte den bästa här!
Svar på tråden Blivande höstmammor i västerort/vällingby/bromma?