• kittymi

tips på avslappningsövningar lr filmer? ja dör!

ska ha barn om 2 veckor å har inte tänkt så mkt på de utan mest att förlossningen ska bli en underbar upplevelse! tills i morse när ja vakna å insåg att jag är totalt livrädd!
    någon som har tips på lungnande övningar youtube filmer me bra musik nått man kan öva till för å bli lugn å finna nån slags harmoni för just nu känner jag mig som en speedad jävla kanin å behöver verkligen lära mej slappna av om ja ska överlva denna förlossningen känns de som!!! har tittat lite på youtube men de finns så mkt nån som har tips på nå bra man kan läsa musik avslappningsfilmer vad som hellst som kan skänka mig lite styrka såhär 2 veckor före bf

sanna

• Svar på tråden tips på avslappningsövningar lr filmer? ja dör!
  • Petronilla

Jag har inga konkreta råd att ge dig, men jag har gått igenom tre graviditeter och förlossningar. Det som har hjälp mig är att djupandas/yoga andas. Det har gått bra. Jag har provat det mest och sista gången så födde jag med endast smärtdos alvedon. Jag hann inte med att få mer bedövning.

Lycka till:) /Petra

• Marsvin

Men usch då. Men det är klart att du kan hitta tillbaka till den där lugnare känslan igen. Som gravid är det lätt att man blir lite berg-och-dalbana. Speciellt såhär på slutet. Jag är själv i vecka 34 och gör mitt bästa för att hålla mig lugn och sansad nu de sista veckorna.

Youtube är jättebra, men kan vara lite knepigt att hitta vettiga grejer. Du kan prova att söka på lamaze eller lamaze breathing så får du upp lite andningsövningar som kan hjälpa. Kan vara bra när man känner att man "ballar ur" och behöver koncentrera sig på nåt.

Jag fick upp några träffar när jag sökte på ordkombinationen yoga relaxation pregnancy som kanske är bra om man känner att man behöver varva ner och centrera sig själv.

Annars kan du söka på mindfulness på Youtube också. Finns föreläsningar och övningar. Just mindfulness har hjälpt mig jättemycket, både när det gäller graviditeten och annat "utmanande" i livet.

Lycka till!

• kittymi

de e ju min andra förlossning men denna tog en drastisk vändning när ja nu blev lämnad av barnafadern 3 veckor innan bf! inte själva förlossningen ja är så rädd för ja vet ju jag överlever! ja ska bara överleva gå igenom en förlossning med nån ja hellst vill strypa! tack för tippsen ska pröva dom =)

Svar på tråden tips på avslappningsövningar lr filmer? ja dör!