Inlägg från: Wendela72 |Visa alla inlägg
  • Wendela72

Får dina tonåringar....

Äta när dom vill? - Jag har en son på 17 och en dotter på 13 som jag ofta möter på nätterna i köket, slutar oftast med att vi står och äter tillsammans, oavsett om klockan är 23 eller 03. Ang middag så är sonen ofta ute med sina vänner och äter när han kommer hem, likaså dottern men jag sms

Gå och lägga sig när dom vill? 
    - Sonen är uppe hur länge han vill, vet han att vi ska göra något speciellt dagen efter så är det hans ansvar att gå upp. Dottern får också vara uppe hur länge hon vill men väljer själv att lägga sig så hon vet att hon orkar upp. Dottern lägger sig 22-23 på vardagar och sonen vet jag inte, jag är nöjd så länge han kommer upp på morgonen men gissar på 01 drygt.

Sova hur länge dom vill?
    - Om vi inte ska göra något speciellt så brukar jag börja gapa vid 2 och vid 3 är ungarna uppe.

Komma hem när dom vill? - Sonen är ute hur länge han vill så länge jag eller hans pappa har koll på vart han är. Dottern ska vara hemma 22-23 på helger.

Hur har ni?
  • Svar på tråden Får dina tonåringar....
  • Wendela72
    Kjellgren skrev 2012-08-09 21:34:41 följande:
    Enda hemmavarande barnet är en son på 16, han börjar gymnasiet snart.

Sonen får vara ute hur länge han vill men får en tid när han ska höra av sig om det blir senare än så. Och har vi gått och lagt oss så får han komma in och buffa och tala om att han är hemma.

Han får gå och lägga sig när han vill men senast 11 är det frunch och då blir det väckning.

Middag äter vi som regel sent men det har alltid varit viktigt att träffas då så oftast äter vi tillsammans, han får helt enkelt masa sig hem och äta och sedan ge sig i väg igen.

Men nu är det inte långt kvar på sommarlovet och då blir jag en tjatande mamma igen som ser till att han kommer i tid till skolan! 
    Ganska likt oss då!
    Jag har också börjat tjata, tvingade upp ungarna 10 idag, det uppskattades inte!
  • Wendela72
    Åsiktskvinnan skrev 2012-08-09 21:51:18 följande:
    Min son, fyller 17, har inga tider alls, dock säger han själv en tid när han ska vara hemma och jag är vaken tills dess. Men sover, vaknar och äter när han vill. När det är skola går han givetvis upp i tid.
    Skönt att vi inte är ensamma!
  • Wendela72
    Severus skrev 2012-08-09 21:47:55 följande:
    Mina är 14 och 15
    De ska upp senast 10 på lediga dagar. Annars kl 6
    Käkar inte efter kl 21-22. Inte bra för hyddan
    Äter alla sena måltider gemensamt. Accepterar inte "en macka på rummet"
    Så befriat...
    Kan du motivera varför?
    Vi skulle aldrig kunna göra så.
Svar på tråden Får dina tonåringar....