• Lilia

Lura i en vegetarian kött

Det är så att min tonårsdotter har fått för sig att bli vegetarian och hon vägrar äta kötträtterna jag gör. Jag har nu bytt taktik så istället för att tjata på henne tänker jag låsas att jag tycker det är helt okej, samtidigt som jag lurar i henne så mycket kött så möjligt. Vad är era bästa tips? Jag har redan tänkt på köttbuljong, men kan man köpa vanlig korv och låsas att det är sojakorv eller är det för uppenbart?

• Svar på tråden Lura i en vegetarian kött
  • Lilia
    Dr Evans skrev 2012-08-07 20:08:28 följande:
    Fy fan. Låt henne vara vegetarian. Det lär inte gå någon nöd på henne. Intressera dig mer för vegetarisk matlagning istället för att hitta sätt att lura i henne korv.

Varför ska jag behöva laga specialmat och se till att hon får näringsbrist?
  • Catbride

Blanda ut quorn-färsen med köttfärs... Ser ju rätt lika ut, så det kanske hon inte märker. Tänkte i Tacos å så...

• Lilia
    Dr Evans skrev 2012-08-07 20:08:28 följande:
    Fy fan. Låt henne vara vegetarian. Det lär inte gå någon nöd på henne. Intressera dig mer för vegetarisk matlagning istället för att hitta sätt att lura i henne korv.

Hon måste ju få i sig näringen hon behöver.
  • Lilia
    Catbride skrev 2012-08-07 20:11:18 följande:
    Blanda ut quorn-färsen med köttfärs... Ser ju rätt lika ut, så det kanske hon inte märker. Tänkte i Tacos å så...

Det var en jättebra idé, tack så mycket! =)
  • Rocket Mania
    Lilia skrev 2012-08-07 20:11:51 följande:

Och det får inte vegetarianer menar du?
  • Dr Evans
    Lilia skrev 2012-08-07 20:11:51 följande:

Men om du häller i lite linser i köttbuljongen och sedan kokar griskorven däri så tror hon nog att det är sojakorv? Och då får hon ju i sig allt hon behöver! Korv och buljong! Glöm inte servera detta med ett stort glas mjölk!
  • Lilia
    Dr Evans skrev 2012-08-07 20:15:02 följande:
    Men om du häller i lite linser i köttbuljongen och sedan kokar griskorven däri så tror hon nog att det är sojakorv? Och då får hon ju i sig allt hon behöver! Korv och buljong! Glöm inte servera detta med ett stort glas mjölk!

Superbra tips! =)
  • Lilia
    Rocket Mania skrev 2012-08-07 20:13:45 följande:
    Och det får inte vegetarianer menar du?

Nej, såklart inte!
  • Rocket Mania
    Lilia skrev 2012-08-07 20:16:09 följande:

Superbra tips! =)
    Med andra ord ytterligare en blajtråd som ska vara "rolig".

Ok. Då vet vi. Otroligt skojigt.  
  • Flo

Om hon äter sallad som vegetarisk kost så har du misslyckats totalt med att förstå vad vegetarisk mat är samt att ge din dotter rätt kunskaper om den kost hon vill äta.

Svar på tråden Lura i en vegetarian kött