• Flo

Lura i en vegetarian kött

Om hon äter sallad som vegetarisk kost så har du misslyckats totalt med att förstå vad vegetarisk mat är samt att ge din dotter rätt kunskaper om den kost hon vill äta.

• Flo

Well, du får väl misslyckats totalt med allt i stort sett... En förälder som inte intresserar sig i sitt barns kost, varken genom att lära sig vad den egentligen går ut på eller låta sitt barn äta enligt kosten är inte en bra förälder enligt mig. Helt okej att du inte laga maten, men jag tycker att du har en skyldighet som förälder att låta ditt barn äta vad barnet vill och lära dig om kosten. Ifall du bryr dig om att ditt barn får i sig rätt näring dvs...

• Flo

Jo, förstår nu att det bara är för att jävlas. Ingen svensk kan vara så iq-befriad vad gäller mat.

• Flo

Hur som helst är det ett ämne som är värt att diskuteras. Skulle inte förvåna mig om det finns någon på FL som inte har någon som helst kunskap om vegetarisk kost....

• Flo
    Lilia skrev 2012-08-07 20:46:58 följande:
    Säkert, precis som de som förutsätter att det bara är en fas.
    Faktum är ju att vissa tonåringar har en fas där de käkar vegetariskt. Jag hade det när jag var 13 år och det gick över ca 2 månader senare. I nuläget försöker jag att äta mer vegetariskt men jag är inte vegetarian för det. 

Jag tycker att Sverige och svenskarna har ont om kunskap om vegetarianism. 
Svar på tråden Lura i en vegetarian kött