Baggs skrev 2012-08-30 09:06:13 följande:
hotten: hur flyger man lämpligast till tobago ? Via USA eller Europa? Var tvungen att googla lite och håller med - verkar fantastiskt. Men eftersom vi ska flyga med bebis vill jag att det skall gå så smidigt som möjligt!
det är lite olika från år till år hur flygen går :( senaste året har det tyvärr inte funnits flyg via amsterdam, vilket varit enklast å snabbast.. De flesta åker nu via london, ofta med planbyte på Barbados (om det är av intresse så kan det vara skönt med några dagar på Barbados å sedan Tobago?). Men som sagt kanske finns det nått smidigare sätt igen til nästa vinter, har inte kollat (då jag inte ska dit nästa vinter).
Charter med reguljärplan går det oxå tex affro caribien eller apollo.
Annars delar jag med mig ett guldkorn på Tobago , en svensk/finsk kvinna som bott där i 20 år, är gift med en man därifrån. När jag träffade henne första gången på 90 talet så jobbade hon som guid för fritidsresor, nu har hon eget resebolag (mangotours) men jobbar även iallafall ibland som apollos kontakt på Tobago. Hennes man har ett djuphavsfiskeföretag.
http://www.hardplay.net/about.htm Genom den kan du även maila direkt till denna fantastiska kvinna Teija de silva, skriv på svenska eller engelska, hon fixar å trixar å hittar de bästa.. boende, resor , utflykter mm..
Affro caribien har kontor vid flygplatsen, för nått år sen iallafall jobbade svenska KA som svenska represantant där, hon jobbade för ving för typ 20 år sen.. Har nu ett kafe/lunchställe och hyr även ut några små rum..
Det finns även öns största dykföretag som göteborgaren äger, han är gift med en kvinna därifrån å både han å kvinnan ger även dyklektioner för barn även på svenska i poolen mm..
Ang lekplatser (då du har barn) så finns det inte så mycket men på piagon point (den större finare stranden med restauranger mm) finns en fin lekplats.
Jag kan reka att bo alltingen (förmodligen dyrt) på Hilton Tobago borna är sååå lyckliga å stolta att det fått ett Hilton hotell dit.. Eller min favvo Crown point (finns även tex på apollo), nära flygplatsen men inte störande! Nära stranden men ändå avsppärrat så ungar inte kan smita på stranden. Stora gröna ytor, Perfekt läge till allt. Dock är det bara 3 * tror jag å rummen är nog 3* MEN läget har då vart avgörande för mig. Du kan välja å bo i 1 el 2 rums lägenheter eller bungalows på området.
Jag har varit å tittat på flera bättre hotell som finns på området men tycker de är långt från stranden å trånga ytor osv..