Inlägg från: MissSegerQ |Visa alla inlägg
  • MissSegerQ

Vad är det rosa på pappret, har ÄL på lördag?

I måndags började min värk i äggstockarna som höll på till i onsdags. Men igår och även idag så är det lite rosa på pappret när jag varit på toaletten. Är väldigt väldigt lite. Min beräknade ägglossning är imorgon lördag. Min ägglossning och mens går som en klocka.

Någon som varit med om samma sak? Isåfall vad är det för något?

• Svar på tråden Vad är det rosa på pappret, har ÄL på lördag?
  • MissSegerQ

Ne men precis. Inte jag heller, riktigt skumt. Man hoppas ju på att det kan vara ett tecken på graviditet men det tror jag knappast. Hormoner har jag inte haft på flera år. Tog ut min kopparspiral för ett år sedan, sen en massa missfall på det.

• MissSegerQ

Har nog hittat vårat svar:

Under en 28-dagars cykel börjar livmoderhalsslemmet att visa sig under den andra veckan, runt 8-10 dagar efter mensen har startat. När ägglossningen närmar sig blir slidan och de yttre könsorganen fuktigare och möjligen blöta. Sekretet från slidan ökar och blir klarare och segare i konsistensen. Det här slemmet kan liknas vid äggvitan i ett okokt hönsägg. Den här typen av flytningar kallas fertilitetssekret och producerar en miljö i slidan som spermierna trivs i och gör dessutom ingångsporten till livmodern lätt att simma igenom.

Du är som mest fertil under de 2-3 dagarna du märker detta sekret, men allra mest fertil på sista dagen.

Några får också en liten rosa teckning eller en liten blödning i fertilitetssekretet. Dessa är starka bevis på att ägglossning är på gång! För dem med en sådan liten blödning är det enkelt att identifiera sin mest fertila dag.

Tur man jobbade i bebisverkstan under dessa två dagar =)

Håller tummarna för dig också. Blir kul att se om två veckor vad vårat svar blir.

Svar på tråden Vad är det rosa på pappret, har ÄL på lördag?