Det beror på vad det är för träning du tänkt utföra :). Magmusklerna ska man låta läka ihop som en annan skrev och vara försiktig med, detsamma gäller löpning en tid efter förlossningen. Har läst att man helst ska vänta i 4 månader efteråt, detta pga att löpning frestar på bäckenbotten, så man ska träna upp den först igen efter förlossningen så man inte riskerar framfall bland annat. Sen har man även hormoner kvar efter förlossningen som kan sitta i flera månader, börjar man träna för hårt för tidigt kan man därför få problem med foglossning och även kronisk foglossning om man har otur.
Jag skulle nog rekommendera promenader i första hand :), och sen stegvis börja känna av vad kroppen orkar med.
Min bebis är tre månader nu och jag går promenader än. Hade inte mycket problem med foglossning under graviditeten, men känner av det lite nu och vågar nog inte ge mig på att löpa ännu då jag kan få ont efter att ha gått långa promenader bara.
Jag gick upp 23kg och har bara 4kg kvar till ursprungsvikten, och det enda jag har gjort är tänka på vad jag äter och promenera (inte promenerat så mycket som jag borde ska tilläggas). Så känn ingen stress :)