Inlägg från: Jenna03 |Visa alla inlägg
  • Jenna03

Förskolepersonalen dödar djur!

MartinaE skrev 2012-07-31 19:55:22 följande:
    Jag är fsklärare och efter det att vi hade ett barn som fick ett stick och svällde upp i ansiktet inom några minuter så kommer jag hädanefter slå ihjäl varenda geting! Ambulans och helikopter fick komma. Det är det värsta jag varit med om i min yrkesroll. Flugor är äckliga, de sprider en massa bakterier, de ska dö! Myggor slår jag ihjäl så fort jag ser. Whats the problem?

Usch va hemkt med allergi!
  • Jenna03
    Aubree skrev 2012-07-31 23:22:06 följande:

Fortfarande ingen som vill berätta om ni är veganer/ vegetarianer eller om ni verkligen låter bli att döda flugor samtidigt som ni äter avlidna djur varje dag?

Haha, nej jag är faktiskt inte vegetarian. Det händer också att jag smäller flugor. Däremot vänder jag mig lite mot att man ofta slentrianmässigt dödar småkryp, när det ofta är lika enkelt att släppa ut dem, men är det tvunget att ha ihjäl dem så visst, då har jag förståelse för det. Jag tycker att man bör tänka lite extra på hur man agerar inför barnen. Om jag varje gång jag ser en spindel säger "Fy vad äcklig" så lär jag ju barnen att spindlar är otäcka. Om jag istället säger "Titta vilken fin spindel" så lär de sig att spindlar inte är farliga.
  • Jenna03
    Omorfia skrev 2012-08-01 09:03:19 följande:
    Jag är vegetarian och jag dödar djur, insekter då, som letar sig in i vår lägenhet. My turf liksom. Jag dödar aldrig djur utomhus, det är ju deras hem.

Men dödar du alla, även de som är lätta att släppa ut, spindlar t ex?
  • Jenna03

Ett tips på hur man fångar kryp. Sätt ett glas över å för sedan in ett vykort under. Sedan bär man ut krypet

• Jenna03
    Aubree skrev 2012-08-01 16:38:46 följande:
    Ja, det är ju en idé, gäller bara att förbereda med den utrustningen innan, men de minsta blir inte klämda då? Och de som flyger vilt blir det svårare med..