Inlägg från: La Lola |Visa alla inlägg
  • La Lola

Förskolepersonalen dödar djur!

Men himmel o pannkaka..... Förvånad

Är det bättre att ungarna riskerar att bli stuckna och att flugorna promenerar i deras käk?

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • La Lola
    Jenna03 skrev 2012-07-30 09:57:53 följande:
    Ingen förskolepersonal här som kan säga hur de gör? Jag menar ju inte att barnen inte ska skyddas, men oftast går det ju att vifta ut i alla fall getingar.
    Jorå, jag slår ihjäl getingar och flugor.
  • La Lola

Ts

Om det finns ett getingbo på förskolegården, tex i ett förråd där barnen hämtar sina uteleksaker, vad ska personalen göra då tycker du?
    Skita i boet eller ringa Anticimex som får komma och ta bort det?

• La Lola
    Jenna03 skrev 2012-07-30 10:03:21 följande:
    Har ni flugsmälla på förskolan också?
    Japp.
  • La Lola
    La Lola skrev 2012-07-30 10:04:47 följande:
    Japp.
    Annars funkar ju en tidning lika bra......
  • La Lola
    Regnig måndag skrev 2012-07-30 10:03:47 följande:
    Hur hade du tänkt förklara biffen på tallriken om dödande i sig är otänkbart?
    Bra fråga!
  • La Lola
    augustisten skrev 2012-07-30 10:06:06 följande:
    Jo, men ut är ju ofta på gården där andra barn leker och så här års är getingar slöa och flyger inte precis iväg bort i fjärran.

Det kan ju också finnas barn som är riktigt allergiska. Det är otäckt.
    Eller så vet man inte om nån eller en själv är allergisk och jag har ingen lust att ta reda på det genom att bli stucken om det går att undvika.....
  • La Lola
    listoplisto skrev 2012-07-30 10:10:45 följande:
    Jag vet inte om du missade min fråga, men jag är nyfiken på hur du menar med att detta skulle vara mer relevant för en förskola med miljöinriktning. Och som någon annan också undrade, om det ska vara oacceptabelt att döda flugor och getingar, hur förklarar man köttet på lunchtallriken?
    De serverar kanske bara vegetarisk mat.....
  • La Lola
    Jenna03 skrev 2012-07-30 10:30:22 följande:
     Använder du flugsmälla inför dina barn?
    Gör du det?
  • La Lola
    Jenna03 skrev 2012-07-30 10:39:41 följande:
    Händer ibland, men försöker släppa ut så ofta jag kan. Alla har rätt till en chans
    Ok.
    Här släpps bara humlor ut.
  • La Lola
    Jenna03 skrev 2012-07-30 10:43:32 följande:
    Smäller du flugor o getingar även om de sitter på ett fönster?
    Ja...? Varför undrar du det?
  • La Lola
    GossipGirl skrev 2012-07-30 10:48:10 följande:
    Jag läser till förskollärare och sådana saker lär man sig inte på lärarutbildningen.
    Jag har iofs bara gått 1 år hittils men jag har svårt att tänka mig att sånt kommer tas upp ens på utbildningen....
  • La Lola
    Tessss skrev 2012-07-30 10:57:29 följande:
    Jag tror det där är väldigt individuellt, från förskola till förskola - från pedagog till pedagog. Där jag arbetar är vi nog med att prata om livets värde, både som stor och som liten. Vem är vi att avgöra att en fluga ska dö för att vi är större och har redskapen? Sen behöver man ju inte dra allt till sin spets, utgör krypen en fara är det klart att barnens välmående kommer i första hand, men oftast utesluter inte det ena det andra.
    Pratar ni om maten på barnens tallrikar också? Var köttet kommer ifrån tex.
  • La Lola
    Jenna03 skrev 2012-07-30 11:01:55 följande:
    Tja om inte annat så blir det ju kletiga fläckar . Å går det öppna fönstret så e ju det enklare.
    Nu tycker jag iofs inte att det är så jobbigt att torka bort en ev fläck....
  • La Lola
    shakennotstörd skrev 2012-07-30 12:15:49 följande:
    Undrar om man har samma inställning till ett foster i magen - skydda liv tíll varje pris? (Bara funderar)
    Vilka är "man" och vad har det med förskolan att göra?
  • La Lola
    Lufsan skrev 2012-07-30 13:52:40 följande:
    Fast på en förskola har alla barn varsin. 
    Du menar alla barn där man känner till allergin va?
  • La Lola
    FuckGoggleAskMe skrev 2012-07-30 15:45:20 följande:
    Jag kanner t.o.m. till en forskola dar personalen serverar doda djur till barnen, som mat!
    Dom bryr sig inte ens om att fixa till kycklingen sa den liknar palsternacka innan dom staller fram den till de sma oskyldiga barnen!
    Det är förjäkligt alltså.
    De borde anmälas.
  • La Lola
    selma03 skrev 2012-07-30 19:13:08 följande:
    jag har sett flera dagisar och måste bara säga  att så som ja såg hur de behandlar barrn och vd är det för personer som anställs på dagisar, så jag inte ens förvånad. Man ska bara vara nöjd att de inte dödar många barn,men i alla fall flera skadas  av personalen  grovt.Eftersom de  springer inte fånga nån som faller från träd.Kanske därför de alla är förr det mesta inte sportiska och jättemånga är feta. Om moraliska egenskaper eller empatti för barn ellerrför djur  ska jag inte säga nåt eftersom blir nu anfaller av de alla kommunanställda för all framtid och mina barn blir exterminerade eller utmobbade från alla landets dagisar,om de får veta vem jag är. Det har fktiskt redan varit, när jag sa ett ord kritik nån gång om deras elakt betteende mot barnen. Men man ska inte förvänta sig ett fint beeende från låg eller outbildad folk, i alla fall man ska ju inte ha höga förväntningar från kommunanställda, har jag försttått.Jag kan bara säga att varken jag eller mina barn aldrig ha dödat något insekt i vårt liv. Och för de ruda och oupfostrade kvvinnor som kallas för dagisförken och tar våra pengar, jag kan säga vad man ska göra när man ser insketter: Det ärr att ta pappersblad och jaga ut flugor eller myggor ut genom fönster.Men det förstår de inte. De skulle kanske tycka att folket som inte kan döda en fluga är skisofren.
    Jag antar att du försöker skoja med oss för ingen kan skriva så mycket skit i ett o samma inlägg och vara seriös.....
  • La Lola
    mimbo skrev 2012-07-31 13:14:06 följande:
    Tycker gott och väl att de kan släppa ut dem! Varför döda? För att man kan eller?
    Nä, enligt min åsikt är det personalens (och även föräldrars) skyldighet att lära barn att värna om djur och natur.
    Jag vill INTE att mina barn ska slå ihjäl insekter, eller andra djur.
    Ni är vegetarianer gissar jag på?
Svar på tråden Förskolepersonalen dödar djur!