Inlägg från: Regnig måndag |Visa alla inlägg
  • Regnig måndag

Förskolepersonalen dödar djur!

Hur hade du tänkt förklara biffen på tallriken om dödande i sig är otänkbart?

Jag har inte betalt för att vara snäll!
  • Regnig måndag
    mirre67 skrev 2012-07-30 10:04:06 följande:
    Ja oj vad hemskt, det är nog bäst du låter ditt barn byta förskola där de låter getingarna vara och istället riskerar att sticka någon. Och flugorna som man inte alls vet vart de varit, kan ju gott få krypa runt i barnens mat..huvudsaken är ju att man inte dödar något djur..HERREGUD..har du inte värre problem än så, är du verkligen att gratulera.
    Frågan i sig är faktiskt så pass intressant att det är onödigt att vara spydig.
    För det ligger faktiskt en reell paradox i detta, vi uppfostras till att inte döda men likväl dödar vi kor och fisk.
    Om vi kan döda och äta kor kan vi lika gärna äta hund och katt. Men då blir det ett herrans liv.
    Samma förhållande råder mellan flugor vs fjärilar.
  • Regnig måndag
    Jenna03 skrev 2012-07-30 10:15:30 följande:
    Jag tänkte närmast på min kompis som jobbar på en sådan skola, å de bär ut alla kryp. Står i deras läroplan tror jag
    Det står inte i någon läroplan!
    Läroplan är bestämmelser över hur, vad och varför barn ska lära sig saker och det bestäms av skolverket.

Det kanske står i deras lokala arbetsplan men det står definitivt inte i läroplanen!
  • Regnig måndag
    Jenna03 skrev 2012-07-30 10:21:46 följande:
    Ja så är det nog. De har någon form av bestämmelse om det i alla fall. Jobbar du på förskola?
    Nix, jag är "bara" engagerad i mina barns skolor och i miljö i stort.
  • Regnig måndag
    Jenna03 skrev 2012-07-30 10:30:22 följande:
    Bra å va engagerad! Använder du flugsmälla inför dina barn?
    Jajamensan. Däremot har jag sälla ihjäl getingar eftersom ingen här är allergisk, undantaget när vi haft problem med getingbo.
Svar på tråden Förskolepersonalen dödar djur!