Inlägg från: MoaElis |Visa alla inlägg
  • MoaElis

Förskolepersonalen dödar djur!

Flugorna är väl inte så konstigt att dom dödar, men jag tycker att man borde få ut getingarna levande. Så många kan det ju inte finnas...

• MoaElis
    Emeliie89 skrev 2012-07-31 11:56:31 följande:
    Hahahahh ojojoj vad hemskt att döda en geting ;) själv dödar jag getingar med nöje, dom har inget inne att göra.
    Men dom går ju inte in i huset för att jävlas... Man kan gott släppa ut dom tycker jag. Bara för att man kan döda insekter/djur, så betyder det inte att man måste göra det.
  • MoaElis
    Khaleesi skrev 2012-07-31 12:06:33 följande:
    Visst, i teorin har du rätt. Men det är inte lätt att låta en geting leva när man har getingfobi. Då är enda sättet att få ro att se den död, uppsugen av dammsugare eller liknande. UTomhus får man stålsätta sig eller springa därifrån, men inne i sitt eget hem har man ingen skyldighet att låta dem leva.
    Jag har fobi för ormar men inte slåt jag ihjäl dom för det. Om det var någon som kom in skulle jag släppa ut dom, eller be någon annan göra det. Jag har svårt att se att någon med riktig fobi för getingar försöker döda den...
    Rollergirl skrev 2012-07-31 12:10:22 följande:
    Men lägg av.
    Ursäkta?

• MoaElis
    Tealhawk skrev 2012-07-31 14:42:40 följande:
    En fluga eller ett bi är inga djur utan insekter. Med rubriken TS satte lät det som att de ströp katter.
    Ehh, insekter är djur.
  • MoaElis
    Tealhawk skrev 2012-07-31 14:49:29 följande:
    Ja jag vet, men ingen normal människa går och kallar en fluga för djur, utan insekt.
    Om du nu visste det var det väl bra onödigt att påstå att insekter inte är djur.
    Khaleesi skrev 2012-07-31 15:22:07 följande:
    Inte ens om det råkade ringla in en orm i duschen, eller om du vaknade av att det ringlade en orm på sängen?

Å andra sidan har man ju lite större chans att med ett hårt slag med en hoprullad tidning  faktiskt få ihjäl en geting, till skillnad från en orm, som förmodligen bara skulle bete sig ännu mer skräckinjagande efter ett slag...
    Nej, jag skulle självklart inte döda den för det. 

Svar på tråden Förskolepersonalen dödar djur!