Inlägg från: Jenna03 |Visa alla inlägg
  • Jenna03

Förskolepersonalen dödar djur!

Min son kom just å sa att fröknarna på förskolan brukar döda getingar o flugor som kommer in. Ändå är det en förskola med miljöinriktning. Tycker ni att sådant beteende är ok? Borde inte förskolepersonalen försöka få ut krypen levande? Ni som är pedagoger: hur gör ni med kryp som kommer in? Har ni flugsmällare på er förskola?

• Svar på tråden Förskolepersonalen dödar djur!
  • Jenna03

Ingen förskolepersonal här som kan säga hur de gör? Jag menar ju inte att barnen inte ska skyddas, men oftast går det ju att vifta ut i alla fall getingar.

• Jenna03
    La Lola skrev 2012-07-30 09:59:54 följande:
    Jorå, jag slår ihjäl getingar och flugor.

Har ni flugsmälla på förskolan också?
  • Jenna03

Anledningen att jag frågar är att en kompis som läst till förskollärare fått lära sig att de alltid i första hand skulle släppa ut kryp för att visa respekt för allt levande

• Jenna03
    listoplisto skrev 2012-07-30 10:10:45 följande:
    Jag vet inte om du missade min fråga, men jag är nyfiken på hur du menar med att detta skulle vara mer relevant för en förskola med miljöinriktning. Och som någon annan också undrade, om det ska vara oacceptabelt att döda flugor och getingar, hur förklarar man köttet på lunchtallriken?

Jag tänkte närmast på min kompis som jobbar på en sådan skola, å de bär ut alla kryp. Står i deras läroplan tror jag
  • Jenna03
    Regnig måndag skrev 2012-07-30 10:18:37 följande:
    Det står inte i någon läroplan!

Läroplan är bestämmelser över hur, vad och varför barn ska lära sig saker och det bestäms av skolverket.

Det kanske står i deras lokala arbetsplan men det står definitivt inte i läroplanen!

Ja så är det nog. De har någon form av bestämmelse om det i alla fall. Jobbar du på förskola?
  • Jenna03

Inga fler förskollärare/barnskötare där ute?

• Jenna03
    Regnig måndag skrev 2012-07-30 10:28:17 följande:
    Nix, jag är "bara" engagerad i mina barns skolor och i miljö i stort.

Bra å va engagerad! Använder du flugsmälla inför dina barn?
  • Jenna03
    La Lola skrev 2012-07-30 10:37:28 följande:
    Gör du det?

Händer ibland, men försöker släppa ut så ofta jag kan. Alla har rätt till en chans
  • Jenna03
    La Lola skrev 2012-07-30 10:41:26 följande:
    Ok.

Här släpps bara humlor ut.

Smäller du flugor o getingar även om de sitter på ett fönster?
Svar på tråden Förskolepersonalen dödar djur!