Inlägg från: Anonym (GLAD) |Visa alla inlägg
  • Anonym (GLAD)

fortsätta graviditet efter mifegyne!?

Ultraljudet gick toppen!!.. Bebisen hade växt som den skulle och hjärtat slog som bara den.. Den snurrade runt och var väldigt livlig ! :). Kändes otroligt <3... Stora rutinultraljudet om 3 veckor!. hoppas det går bra där med :) 
  • Anonym (GLAD)

graviditeten fortsätter so long :) UNDERBART!<3 längtar såå .

• Anonym (GLAD)

Det går så bra för mig :)! Går in i vecka 25 på måndag och min lilla flicka mår så bra och växer precis som hon ska .. Läkarna säger till mig att om tabletten skulle gjort något så hade det varit att framkalla ett missfall inom 2 dygn efter att jag tog den , sedan går den ur kroppen :).. Och nu har den ingen verkan alls och den kan inte heller orsaka fosterskador !!. Det kändes jobbigt fram till vecka 18 ungefär . Ständig oro hade jag och dåligt samvete efter att ha tagit tabletten men efter rutinultraljudet där Jag fick se att hon mådde superbra så har jag sakta men säkert släppt detta att jag faktiskt var påväg att göra aborten... Har fått lyssna på hjärtljuden hos min bm sen v 17 också men det tror jag mest är för att hon märkt av min oro och ångest och ville lugna mig :).. Det hjälpte ;).. Underbar känsla när man får höra de !!! ... Vill du inte fullfölja aborten så gör inte det !! Det går att ångra sig :)..

• Anonym (GLAD)

Bara fråga hur mycket du vill :)! .. Vilken vecka är du i ? . Både min bm och 2 läkare har sagt att det INTE kan orsaka fosterskador. Det ända den kan göra är att framkalla ett missfall OCH det måste de informera om , därför står det att man inte kan ångra sig, börjar man att blöda så gör man . Men Har du inte gjort det inom 2 dygn så ska det inte vara någon fara :)..har du känt något ännu ?, ,mensvärk eller något ? .. En bm jag träffade häromdagen sa att om det nu verkligen hade orsakat fosterskador så hade aldrig läkaren låtit en fullfölja efter att ha tagit mifegynet .. Min lilla växer perfekt och sparkar och rör sig konstant hela tiden och började göra det 2 v efter att jag skulle fullföljt aborten....

• Anonym (GLAD)

I den veckan du är i nu så är alla kroppsdelar redan på plats så det kan inte tabletten påverka . Läste också om det när jag satt i din sits . Men som min bm sa om det så lär de barnet som föddes utan en kroppsdel redan ha missbildats i sin utveckling innan mamman tog mifegynet men att de måste skriva med det för man vet ju aldrig till 100% . Men du kommer få göra tidigare ul , om ungefär en vecka ifall du väljer att fullfölja och då får du se att fostret Har allt som den ska .  Detta händer ofta tydligen och på min mvc så har alla barn som varit med om detta där fötts friska :).. Tycker du ska känna efter vad du verkligen vill och vill du fullfölja så gör det :)!!!! Det är inte försent och även om du Börjar blöda lite så behöver det inte vara kört ändå men då måste du åka in för kontroll. Har du pratat med en bm eller läkare om att du ångrar dig ? Kramar !!!

• Anonym (GLAD)

Känner man så , då ska man lyssna på sitt hjärta .... Jag ringde Gyn och sa att jag ångrat mig. Så de avkokade min tid för abort, jag skulle ju göra en 2 stegsabort så jag skulle bli inlagd dagen efter för att få cycotec och bli skrapad....sedan kontaktade de min läkare som jag träffat och fått tabletten av. Fick gå till henne dagen efter för att prata och lite sådant... Sen kom jag tillbaka 1 v senare och gjorde ett ul där allt visade sig vara bra med bebis.. Då var jag i vecka 15. Rekommenderar dig verkligen att ringa dit imorgon. Skulle du fullfölja hela aborten hemma själv ?

• Anonym (GLAD)

Jag har för mig att man bara får i 200 mg,.. Mifegynet är bara förberedande för kroppen , den gör så att gulkroppshormonet minskar sin produktion under 2 dagar för att förbereda kroppen på att graviditeten ska avslutas. Men när man inte fullföljer med de andra tabletterna så börjar kroppen att producera gulkropp igen .. Tycker verkligen att du ska känna efter vad du vill , att fullfölja en abort man inte vill egentligen är fruktnsvärt och något du får leva med för alltid tyvärr.... För mig har det iaf gått super så långt och det är det bästa valet jag någonsin gjort att jag inte fullföljde :).

• Anonym (GLAD)

Jag får inte gå på extra ultraljud förutom ett tillväxtultraljud som jag ska på i v 32 för att se så hon hat växt som hon ska :).. Dock har jag varit på en privat klinik för att kolla könet på bebisen och där gjorde de också en scning och även där var allt superbra :).. Jag tror säkert att man skulle få gå på ultraljud hela tiden om de misstänkte att tabletten gör en skada på barnet och de gör man ju inte förutom de i v 32 då:). Går på lika många bm möten som alla andra osv också för den delen, :).

• Anonym (GLAD)

Och förresten så är informationen om fortsatt graviditet efter intag av mifegyne på internet värdelös ... Jag fick inte ut något utav det förtoning hur apor och kaniner hade reagerat på den och det gav inte mig mycket ... ;) . Det bästa var att prata med folk som kan saken, tex barnmorskor och läkare.. :)

Svar på tråden fortsätta graviditet efter mifegyne!?