• Kattdamen

Lchf:are varför äter ni bacon så ofta??

Varför äter de som inte äter lchf socker hela tiden?

En kopp te, tack.
  • Kattdamen
    LaFontaine skrev 2012-07-27 10:51:40 följande:
    Och det här är anledning till det pågående "kriget" mellan LCHF:are och icke-LCHF:are. 

Ifrågasättandet. Du, liksom jag, förstår nog att alla som inte äter enligt LCHF äter socker hela tiden. Ändå måste du komma med ett sådant påstående. Jo, jag förstår att du säkerligen blir både påhoppad och ifrågasatt kring din kosthållning och jag tycker att det är för jäkligt. Jag förstår inte varför andra människor har detta behov. Men det blir liksom inte bättre av att försöka ge igen  med samma mynt. Det är bara så outsägligt korkat!

Jodå, jag blir också ifrågasatt av LCHF:are, ofta med samma frågeställning som du hade nu, eller med favoriten att vi andra "vräker i oss kakor". Allt som oftast, i princip jämt, sker detta av nyblivna LCHF:are. Jag väljer att inte börja bråka. Vad ska det främja?  
    Jag tror du missuppfattade mitt inlägg. Frågan är lika dum som den ts ställde.
    En kopp te, tack.
  • Kattdamen
    LaFontaine skrev 2012-07-27 10:55:30 följande:
    Då missuppfattade jag inte ditt inlägg. Jag fortsätter undra, vad tjänar du och LCHF på att bråka? Tror du att ryktet blir bättre?
    Varken jag eller lchf bråkar med någon. Jag ställde enbart frågan för att ts kanske skulle se hur dum hennes egen fråga var. Alla som inte äter lchf sitter inte och äter socker direkt ur sockerpaketet, lika lite som alla som äter lchf äter baconpaket efter baconpaket.
    En kopp te, tack.
  • Kattdamen
    mrsStatham skrev 2012-07-27 11:34:50 följande:
    2 fel gör inte ett rätt. Att svara på ett dumt sätt på en dum fråga är som bäddat för bråk. Sånt gör man bara om man söker konflikter.
    TS hävdar inte att alla lchf'are äter baconpaket efter baconpaket. utan frågar varför så många verkar äta bacon till frukost i princip varje dag. När erfarna lchf'are säger att det inte är bra att äta bacon ofta.
    Förstår du skillnaden??
    Nej, det gör man inte. Jag var lite ironisk med den frågan.

Man kan fundera på varför ts vill bråka och söker konflikter om man ska gå på denna tråden.

Det är ganska många som inte äter lchf och som äter bacon varje dag.
    En kopp te, tack.
Svar på tråden Lchf:are varför äter ni bacon så ofta??