Inlägg från: LaFontaine |Visa alla inlägg
  • LaFontaine

Lchf:are varför äter ni bacon så ofta??

Gladskit skrev 2012-07-26 16:56:32 följande:
    Jag är väl en av dem som brukar skriva i såna här trådar att just bacon är en "nybörjargrej" och något som väldigt många missuppfattar som "bra LCHF-mat".
    Visst är det väl mycket så? Jag äter inte enligt LCHF själv men har en del vänner som gör det. De enda LCHF:arna som käkar mycket bacon är de som precis börjat eller de som börjar med LCHF eftersom de tror att man kan äta oerhörda mängder med fett. Min "lunchmatsalserfarenhet" (det är ofta där jag stöter på dem) är att de slutar rätt fort eftersom de bara går upp i vikt. 

• LaFontaine
    Kattdamen skrev 2012-07-27 10:36:52 följande:
    Varför äter de som inte äter lchf socker hela tiden?
    Och det här är anledning till det pågående "kriget" mellan LCHF:are och icke-LCHF:are. 

Ifrågasättandet. Du, liksom jag, förstår nog att alla som inte äter enligt LCHF äter socker hela tiden. Ändå måste du komma med ett sådant påstående. Jo, jag förstår att du säkerligen blir både påhoppad och ifrågasatt kring din kosthållning och jag tycker att det är för jäkligt. Jag förstår inte varför andra människor har detta behov. Men det blir liksom inte bättre av att försöka ge igen  med samma mynt. Det är bara så outsägligt korkat!

Jodå, jag blir också ifrågasatt av LCHF:are, ofta med samma frågeställning som du hade nu, eller med favoriten att vi andra "vräker i oss kakor". Allt som oftast, i princip jämt, sker detta av nyblivna LCHF:are. Jag väljer att inte börja bråka. Vad ska det främja?  
  • LaFontaine
    Kattdamen skrev 2012-07-27 10:54:10 följande:
    Jag tror du missuppfattade mitt inlägg. Frågan är lika dum som den ts ställde.
    Då missuppfattade jag inte ditt inlägg. Jag fortsätter undra, vad tjänar du och LCHF på att bråka? Tror du att ryktet blir bättre?
Svar på tråden Lchf:are varför äter ni bacon så ofta??