• Milio

Framåtvänd bilbarnstol för 4åring, vad välja?

Vi har samma problem, men vad jag har förstått efter mycker sökande är att maxvikten lämnar ca 5-10kg tillgodo, alltså dom kan vara tyngre.
    Sticker hans huvud upp ovanför kanten på stolen? Vi har en Britax Multi-tech och den kan man höja huvudstödet ganska långt, så våran stora fyraåring får sitta kvar bakåtvänd ett tag till, är ju faktiskt MYCKET säkrare.
    Men skulle vi byta idag så skulle jag ta en kidfix.

Kudde skulle jag aldrig ens överväga. 

• Milio
    Sisisisi skrev 2012-07-26 10:16:25 följande:
    Har hört att det ska vara okej att använda den bakåtvända stolen tills den är urvuxen på längden även om barnet är för tungt. Iaf om man har stolen lutad mot instrumentpanelen. www.sakerhetsbutiken.se/drbob.php?qid=1#faq-1
    Fast jag tror att de flesta är överens om att barn åker säkrare i baksätet, 
    dessutom funkar det ju inte att sätta ett långt barn fram, eftersom huvudet (inte är det stolskanten?)måste vara minst 10 cm från vindrutan.
  • Milio
    Men bra att bli påmind om att vänta med att vända dem framåt..
  • Milio
    PetraMunchen skrev 2012-07-26 14:58:16 följande:
    Huvudet sticker inte upp över kanten på nuvarande däremot hänger huvudet ner på Two Wayn vi har. Vi har en Multitech på vinden men den växte han ur redan som 3 åring. Tror det blir svårt att ha kvar honom bakåtvänd med hänsyn till hur stor och tung han är... 
    Men kan du inte stötta upp huvudet?
Svar på tråden Framåtvänd bilbarnstol för 4åring, vad välja?