Hur ska jag tänka? :)
Hjälp mig lite grann :) vår bebis är snart 8 mån (13'e augusti) men 6 mån korr den 30'e juli. Min mamma tycker minsann vi e löjliga som korrigerar, men jag tycker t ex hon mer följer 6 mån utvecklingen lr så e hon bara en sen bebis på 8 månader snart. Det är så sjukt stressande med vännerna som säger "blabla födds också för tidigt och han korrigera dom inte han kunde minsann blablabla" och refererar till gud vet vad. Hon är verkligen jätte duktig vår dotter. Håller skeden själv och försöker äta, försöker åla men snurrar runt, sitter korta stunder själv 10-15 sek, tjuter, säger inte mycket men "aaa" och "eeeh" och sträcker upp armarna för att hon vill bli buren. Ska ha full koll och springer fram i sin gåstol. Mn så är de ju de där milstolparna, inga tänder på g, kan inte sitta själv långa stunder och kryper inte som alla stressar över. Både jag och sambon blir såklart stressade och hänvisar till korrigerade åldern, men som sagt.. Många vi känner tycker vi är löjliga och säger "oooj gör hon inte det än!" vilket inte känns så kul. Förnuftet i mig säger att det kommer när det kommer och vi kan ju inte göra mer än älska henne, sen får ju allt bli som det blir!