Inlägg från: Magnus Talib |Visa alla inlägg
  • Magnus Talib

Traditionell uppfostran och traditionella värderingar.

Hej på er.

Jag söker att komma i kontakt med en familj/föräldrar som värderar en mer traditionell metod till uppfostran. Med det så menar jag inte aga, utan snarare ett sätt att på uppfostran och en familj utifrån traditionella och sunda värderingar som kanske inte hör till vanligheterna idag.

Det är till ett projekt jag jobbar med som går ut på att visa på att det inte är något dåligt med tydliga regler och traditionella värderingar under ens uppfostran och om det finns någon här som själv känner sig träffad av min efterlysning, eller känner någon/några som passar in på den, skulle jag bli enormt tacksam om ni ville höra av er till mig på magnus.talib@otw.se

Jag berättar gärna mer om projektet om någon är nyfiken och hör av sig!

Med vänliga hälsningar
    Magnus

• Svar på tråden Traditionell uppfostran och traditionella värderingar.
  • Magnus Talib

Hej och tack för så snabba svar!

Det är lite otydligt, jag förstår det. Det jag söker är mer åt just hållet respekt och familjevärderingar. Att barnen i familjen drar sitt strå till stacken utan att se det som ett problem, eller ett måste. Det kanske inte kan klassas som traditionellt egentligen, utan snarare mer sunt.

Läxor läses, barnen hjälper till, familjen umgås som en familj, man respekterar varandra barn som vuxen, men det är även tydligt vem som bestämmer i familjen.
    Det här stämmer säkerligen in på många familjer då det är lite av en tolkningsfråga, men jag söker kanske just den familjen som sticker ut lite extra genom att ha väldigt tydliga och konsekventa regler som man följer sig efter.

Vänligen
    Magnus

• Magnus Talib

Tack snälla för era svar.

Då kan man säga att det jag söker är en familj som har strikta regler för barnen och där de följs. Ett mer gammaldags sätt till uppfostran. Men som jag tidigare skrev så är det inte någon svångremsmentalitet jag söker, utan snarare en familj som principfast håller sig till uppsatta regler såsom läxläsning, sovtider, utbildning, mat/mattider och hur deras barn förväntas uppföra sig socialt och i hemmet.
    Inga värderingar i det, jag söker endast att komma i kontakt med någon/några liknande den beskrivningen.

Som sagt så berättar jag gärna mer per mejl, eller på telefon.

Vänligen
    Magnus

Svar på tråden Traditionell uppfostran och traditionella värderingar.