• Summerlover

När tappade ert/are barn sina första tänder?

Frågan finns i rubriken!!!

• Svar på tråden När tappade ert/are barn sina första tänder?
  • SOL123

sonen var 5 år och 8 månader när han tappade första tanden.

• Liten elak och intelligent

Min äldsta var fyllda sju år och sist i klassen när hon ramlade från våningssängen och slog ut två tänder. Överlycklig över att äntligen ha tappat första tänderna! :D Nästa tappades spontant vid 7,5 år ca. Lillebror född januari -06 har inte tappat några än. Inga lösa heller.

• Lalalong

Klara tappade de två tänderna nere i mitten för ett år sen. Då var hon 5. Den ena i mitten uppe tappade hon för en månad sen 6 år... Den andra i mitten uppe är väldigt lös så den ryker nog när som helst.

• Mrs Green

Strax innan 5-årsdagen. När hon fyllde 6 hade hon tappat 8 tänder men bara fått 2 nya, så hon var rejält tandlös länge

• Lalalong

Jag uppdaterar mitt med att fjärde tanden rök i torsdags och ytterligare en lös har hon nu. Riktig tandlös gumma ;)

• Busbellan

Äldsta dottern tappade första vid 7,5 år. Sonen var 6,5 år. Dottern.som precis fyllt 5 år har inte tappat nån.än

Mamma till Nora, August och Ella
  • viseversa

Äldsta dottern är 5 och har tre lösa tänder nu. Varav en är väldigt lös. Dock vill hon INTE vicka på dom. verkar tycka det är läskigt. 

• lövet2

Mina barn har tappat första tanden runt 6-årsdagen. Utom en! Hon föddes med två tänder och tappade också väldigt tidigt. Dagen före 4-årsdagen tappade hon den första ...

• Ilene

Min son fyllde fem år i maj och tappade sin första tand för bara några dagar sen i underkäken. Han har innan fått dra ut en av sina mjölktänder då det blev inflammation i tandroten efter ett fall i en trappa när han var ca 2 år...

• Spana

Min son tappade sin första i förrgår. Han blev sex år i april. Glad

• Kärlek84

Min äldsta son var ca 6 ½ år när han tappade första. Sen tappade han tre till direkt efter.

Min yngsta är nyss fyllda 6 år nu och har inte tappat nån spontant men har varit hos tandläkaren och dragit ut en eftersom den nya tanden växte ut redan bakom mjölktanden.  

• Ankissen

Elliot var fem när han tappade första. Nu är han 6½ och har tappat fem tänder. De fyra mitt i munnen och sen den till höger om framtänderna i överkäken. Alla andra som gränsar till framtänderna är oxå lösa.

Mamma till Elliot 051112 och Ella 090429
Svar på tråden När tappade ert/are barn sina första tänder?