När tappade ert/are barn sina första tänder?
Frågan finns i rubriken!!!
Frågan finns i rubriken!!!
sonen var 5 år och 8 månader när han tappade första tanden.
Min äldsta var fyllda sju år och sist i klassen när hon ramlade från våningssängen och slog ut två tänder. Överlycklig över att äntligen ha tappat första tänderna! :D Nästa tappades spontant vid 7,5 år ca. Lillebror född januari -06 har inte tappat några än. Inga lösa heller.
Klara tappade de två tänderna nere i mitten för ett år sen. Då var hon 5. Den ena i mitten uppe tappade hon för en månad sen 6 år... Den andra i mitten uppe är väldigt lös så den ryker nog när som helst.
Sonen tappade sin första i våras, 6.5 år gammal. (lite senare än många andra, men fick också första tanden sent, vid 12 månaders ålder)
Strax innan 5-årsdagen. När hon fyllde 6 hade hon tappat 8 tänder men bara fått 2 nya, så hon var rejält tandlös länge
Jag uppdaterar mitt med att fjärde tanden rök i torsdags och ytterligare en lös har hon nu. Riktig tandlös gumma ;)
Äldsta dottern tappade första vid 7,5 år. Sonen var 6,5 år. Dottern.som precis fyllt 5 år har inte tappat nån.än
Äldsta dottern är 5 och har tre lösa tänder nu. Varav en är väldigt lös. Dock vill hon INTE vicka på dom. verkar tycka det är läskigt.
Mina barn har tappat första tanden runt 6-årsdagen. Utom en! Hon föddes med två tänder och tappade också väldigt tidigt. Dagen före 4-årsdagen tappade hon den första ...
Min son fyllde fem år i maj och tappade sin första tand för bara några dagar sen i underkäken. Han har innan fått dra ut en av sina mjölktänder då det blev inflammation i tandroten efter ett fall i en trappa när han var ca 2 år...
Min son tappade sin första i förrgår. Han blev sex år i april.
5,5 år.
Min äldsta son var ca 6 ½ år när han tappade första. Sen tappade han tre till direkt efter.
Min yngsta är nyss fyllda 6 år nu och har inte tappat nån spontant men har varit hos tandläkaren och dragit ut en eftersom den nya tanden växte ut redan bakom mjölktanden.
Elliot var fem när han tappade första. Nu är han 6½ och har tappat fem tänder. De fyra mitt i munnen och sen den till höger om framtänderna i överkäken. Alla andra som gränsar till framtänderna är oxå lösa.