• Anonym

Medecin mot alkohlmisssbruk

Hej!

Funderar över en tråd som jag vill minnas jag läst för ett tag sen om alkoholmissbruk här på FL, där en kvinna sa att hon åt medecin mot missbruk, som hon tog varje dag - för att inte kunna dricka, men att den "höll" bara i 24 timmar så kände hon att imorgon ska jag ta ett glas, kunde hon det...

Är det någon som har någon aning om vad den heter? Hur har den funkat för dig ifall du testat?

• Svar på tråden Medecin mot alkohlmisssbruk
  • Anonym

Nej jag minns att det inte var Antabus, eftersom med det kan du inte äta flera dagar, för att sen dricka en dag och för att sen äta igen...

Campral har jag tänkt på att prova, men en del får såna jäkla bieffekter, och det avskräcker mig... 

• Anonym

naltrexon fick jag utskrivet mot alkoholmissbruk men testade aldrig medicinen

• Anonym

Tack för era svar. Jag läste om de bägge olika nu, och iofs är det ju inte säkert att man får biverkningar men en biverkning med Campral är minskad sexuell lust och jag vill verkligen inte att den ska påverkas. Kanske jag kan prova Naltrexon.

Jag har ätit Antabus tidigare men just nu äter jag ingenting och jag klarar inte att stå emot så mycket som jag skulle önska.. 

• Anonym
    Anonym skrev 2012-07-24 09:55:57 följande:
    Tack för era svar. Jag läste om de bägge olika nu, och iofs är det ju inte säkert att man får biverkningar men en biverkning med Campral är minskad sexuell lust och jag vill verkligen inte att den ska påverkas. Kanske jag kan prova Naltrexon.

Jag har ätit Antabus tidigare men just nu äter jag ingenting och jag klarar inte att stå emot så mycket som jag skulle önska.. 
    Men är det rimligt att vara rädd för biverkningar av ett preparat samtidigt som du utan vidare drar i dig för mycket av något som definitivt är skadligt? Har du sexdriften och förmågan i behåll om du är alkis? Brukar inte flaskan få den mesta tillgivenheten av alkoholisten? 
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-07-24 10:00:36 följande:
    Men är det rimligt att vara rädd för biverkningar av ett preparat samtidigt som du utan vidare drar i dig för mycket av något som definitivt är skadligt? Har du sexdriften och förmågan i behåll om du är alkis? Brukar inte flaskan få den mesta tillgivenheten av alkoholisten? 
    Jag förstår din tanke och du har helt rätt i att sexdriften påverkas även av alkohol. Nu är jag inte tung alkoholist men under en extremt jobbig period för ett halvår sen drack jag och blandade med medeciner då jag var inne i en djup depression pga livets omständigheter. 

Jag har gått på behandlingskurs, ätit antabus och klarar av att dricka kontrollerat många ggr men känner ändå att jag behöver en slags hjälp.

Jag avstår från att äta antidepressiva, trots att jag kanske skulle behöva, försöker kämpa för att göra livet bättre på andra sätt (och har kommit en otroligt lång bit på vägen) just därför att jag vill inte vara "avtrubbad" varken känslomässigt eller sexuellt som jag tycker man blir med dem. Därför är jag inte intresserad av att äta en medecin som dokumenterat en vanlig biverkning minskad sexlust, OM det finns alternativ... 
    Border skrev 2012-07-24 10:02:53 följande:
    Antabus. Denna medicin är det sista man gör, när inget annat fungerar för att lyskcas sluta dricka. S.K aversionsterapi. När man tar medicinen mår man hemskt illa när man dricker alkohol, men du måste oxå ta medicinen varje dag
    Man måste inte ta Antabus varje dag. Det vanligaste är att man får den vid ett el. två tillfällen på VC.
  • Anonym

Nu har jag varit i kontakt med läkare, skall dit kl. 11.00 och få Naltrexon utskriven....

Svar på tråden Medecin mot alkohlmisssbruk