Anonym skrev 2012-07-24 10:00:36 följande:
Men är det rimligt att vara rädd för biverkningar av ett preparat samtidigt som du utan vidare drar i dig för mycket av något som definitivt är skadligt? Har du sexdriften och förmågan i behåll om du är alkis? Brukar inte flaskan få den mesta tillgivenheten av alkoholisten?
Jag förstår din tanke och du har helt rätt i att sexdriften påverkas även av alkohol. Nu är jag inte tung alkoholist men under en extremt jobbig period för ett halvår sen drack jag och blandade med medeciner då jag var inne i en djup depression pga livets omständigheter.
Jag har gått på behandlingskurs, ätit antabus och klarar av att dricka kontrollerat många ggr men känner ändå att jag behöver en slags hjälp.
Jag avstår från att äta antidepressiva, trots att jag kanske skulle behöva, försöker kämpa för att göra livet bättre på andra sätt (och har kommit en otroligt lång bit på vägen) just därför att jag vill inte vara "avtrubbad" varken känslomässigt eller sexuellt som jag tycker man blir med dem. Därför är jag inte intresserad av att äta en medecin som dokumenterat en
vanlig biverkning minskad sexlust, OM det finns alternativ...
Border skrev 2012-07-24 10:02:53 följande:
Antabus. Denna medicin är det sista man gör, när inget annat fungerar för att lyskcas sluta dricka. S.K aversionsterapi. När man tar medicinen mår man hemskt illa när man dricker alkohol, men du måste oxå ta medicinen varje dag
Man måste inte ta Antabus varje dag. Det vanligaste är att man får den vid ett el. två tillfällen på VC.