Inlägg från: Anonym (Ouch) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ouch)

    Glidmedel, använder ni det ?

    Tänkte kolla hur många det är som faktiskt använder glidmedel under penetrerande sex! Lade bara till 2 svarsalternativ för enkelhetens skull

    Har fått för mig att det är rätt ovanligt att använda glidmedel under samlag, att det typ mest är äldre par som gör det...

    Ni som använder det - av vilken anledning gör ni det ? Upplever ni förbättring på något sätt ?   

    Funderar dock själv på att investera i något bra glidmedel eftersom jag inte orkar få friktionsskador i fittan mera Tungan ute Har ni tips på något bra glidmedel till mig ?
    Har förstått att silikonbaserat är bäst, stämmer detta ?      
     
    Är tacksam för era svar! {#emotions_dlg.flower} 

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Glidmedel, använder ni det ?
  • Anonym (Ouch)
    Anonym (Manno) skrev 2012-07-21 21:46:02 följande:
    Inte vid vaginalsex, då är det snarare så att det blir lite väl halkigt ändå! Skrattande

    Men vid analsex använder vi det förstås!

    Vi är båda 50+.

    Vilken tur du har!!! Jag blir typ också väldigt väldigt blöt MEN det känns som om det liksom "torkar" in litegrann under samlaget eller hur jag ska förklara det Obestämd Vet inte om det är ett vanligt problem ... får göra en tråd om det med haha
    Anonym (J) skrev 2012-07-21 22:08:09 följande:
    Ja är fortfarande torr och skör efter förlossningen (ammar fortfarande).

    Detta glidmedel är min favorit, www.lustjakt.se/details/eros_woman_gel_30_ml 

    Detta låter väldigt intressant!! Jag har också sköra slemhinnor efter typ ett halvår med svamp som jag äntligen blivit kvitt Obestämd Tack så mycket för tipset!!
  • Anonym (Ouch)
    Anonym skrev 2012-07-31 11:54:08 följande:
    Så bra att olivolja fungerar för dig. Men det är inte så för alla. Har aldrig haft så mycket svampinfektioner och allmän obalans som när olivolja användes.

    Har också känsligt underliv och för mig fungerar bara silikonbaserat som är för just känsligt underliv. Producerar inte nog mycket eget glid, så ska jag kunna ha sex är det glidmedel som gäller (är drygt 30 år och det har alltid varit så för mig).

    Vad bra att du höjde ett varningens finger så jag inte fick för mig att prova hehe ... har haft nog med svampinfektioner alltså Obestämd Har köpt mig ett silikonbaserat glidmedel nu! Körde på Eros woman, håller tummarna för att det ska vara bra!
  • Anonym (Ouch)
    Anonym skrev 2012-08-01 02:13:05 följande:
    hm jag har ej haft samlag mer än 6ggr, pga vestibulit, men jag har upptäckt xylocainsalva och det funkar, dock tar det bort känslan när man kommer, men annrs är det perfekt och fd killen kände det så då kunde jag fråga honom om jag komSkäms

    Ajdå, måste va jobbigt med vestibulit Obestämd skönt du hittat något som hjälper lite! Vad är det för typ av smärta du får om du ska beskriva den ?
    Ibland undrar jag om jag själv har vestibulit... 
  • Anonym (Ouch)
    Anonym (#36) skrev 2012-08-01 07:44:46 följande:
    Använde olivolja att tvätta underlivet med och trodde jag kunde använda det som glid också, jag hade fel. Efter ett halvår med återkommande svampinfektioner, obalans och en hel del mediciner så sa en gynekolog åt mig att sluta med olivoljan (för en del är den inte fet nog) och bara använda intim tvättolja och gå tillbaka till riktigt glidmedel. Det funkade, snacka om att jag kände mig dum.

    Gör det ont? Ha då inte sex, om du fortsätter ha sex fastän det gör ont så kan du ge dig själv vestibulit. Om jag inte använder glidmedel så brukar jag få sprickor vid inträngandet och efter en stund så blir det friktionsskador. Det gör också ont (fastän det inte är vestibulit). Sex var inte särskilt roligt innan jag upptäckte silikonbaserat glidmedel.

    Det är faktiskt Eros woman som jag använder (den lättflytande för känsligt underliv). Perfekt för mig. Hoppas den funkar för dig med! Solig
    Vad skönt att du lyckades bli kvitt svampen till slut!!

    Hur känns dessa friktionsskador för dig ? Får du typ skav/svid i slemhinnan inuti underlivet ? 
    Det är så jag har det just nu iaf, brukar få brännande skav därinne på slemhinnan en bit in på sexakten ... Tror det är resultatet av all svamp jag haft, det tar ju ett tag för slemhinnorna att repa sig och bli normala igen. 

    Åh vad kul att höra att Eros woman funkar för dig!! Tror jag ska testa det imorrn, så jag kanske utvärderar sedan Tyst      
Svar på tråden Glidmedel, använder ni det ?