• Sisisisi

Britax Multitech II - Gigantiskt åbäke?

Jag skulle köpa en britax.twoway, den funkar bakåt mycket längre än multitechen. När.det är dags att vända framåt så köper man en bältesstol som kan användas till 10-12 år.Kombistolar bör inte.användas framåt!

Jag är väldigt.nöjd med vår MT, den är inte så farligt stor. Sonen har precis fyllt 4 och den är snart urvuxen så han får byta till twoway snart så han kan åka bakåt ett år till.

• Sisisisi
    FruSen skrev 2012-07-21 19:06:09 följande:
    Är den högre i rygg? Den stolen verkar ny, fanns nog inte då vi köpte vår Hi-Way. 

Den är högre än hiway, bältena sitter högre upp. Den funkar ungefär lika länge som multitech.
  • Sisisisi
    syskonsförsök skrev 2012-07-21 20:14:29 följande:
    Undrar jag med då vi snart ska köpa en ny stol till vår minsting. Vet du om den (max-way) är lika hög i ryggen som en two-way?

Nej så hög är.den tyvärr inte. Det står att den ska funka till 6 år men det är nog inte många barn som får plats så länge, men till 110-115 cm funkar den. Den är högre i ryggen än de flesta stolar, men twoway och kanske axkid är högre.
  • Sisisisi
    CR skrev 2012-07-21 22:58:57 följande:

Hur stor är er son? Jag funderar på en MT därför att jag har en liten kille. 2,5 år 11kg och 90 lång... Tänker att han kan sitta bra och länge i MTn för att han just är liten. Har en acta graco duo men har upptäckt en spricka i frigoliten så den får åka till tippen snarast.

Hur ligger MTn säkerhetsmässigt???
    Är det ngn som hittat ngn billista för MTn?

Han är 4 år och 109 cm, får plats ett par månader till skulle jag tro. Din son sitter nog jättebra i MT, den är rymlig på bredden och barnet sover bra i den.
Svar på tråden Britax Multitech II - Gigantiskt åbäke?