Är det "okej" att skaffa djur och sen gnälla om att inte ha djurvakt?
Finns ju många trådar här om att har man skaffat barn så är det ens ansvar att ta hand om de dygnet runt, att man inte ska tro att andra ska ställa upp och hjälpa till att vara barnvakter.
Men hur är det med dessa tankar och djur? Jag har en "vän" som har skaffat hundar för något år sedan. Personen tjatar och gnäller ofta över att det inte finns någon som kan passa hundarna att det är så synd om personen som inte kan åka iväg över helgen, eller träffa folk som är allergiska.
Endel har ställt upp men många har inte tid att vara varaktigt hundvakt så ofta som behövs och då är de inte lojala osv. Själv har jag djur som visserligen inte behöver ut och rastas flera gånger/dag men de behöver mat och vatten 1 gång/dygn och ja det är inte samma sak men vi får planera om vi ska iväg och avstå från endel saker om det inte fnns någon som kan ställa upp.
Kan känna att om man skaffar djur så har man ansvar att ta hand om de också och inte lägga över det på andra precis som med barn, sen är det inte fel att ha barn/husdjursvakt men det är ett eget ansvar och tycka andra är elaka och sviker för att de inte ställer upp jätteofta tycker jag är fel. Man ska vara tacksam för att andra vill hjälpa till inte tvärt om.
Men vad säger ni andra?