• Malleh

Marsbebis 2013

SaTo skrev 2012-07-20 10:24:01 följande:
    Hej. Får man vara med? Jag väntar andra barnet och är beräknad till 5 mars. Jag har en son som är född 10 mars 2009 så jag vore glad om bebisen inte kommer på hans födelsedag. Annars får den komma när den vill.
    Jag har läst lite i den gamla tråden men inte skrivit men nu när det startades en ny vill jag vara med från början :)
    Kul att se att våra barn kommer vara nära i åldern.
    Min dotter föddes 11:e feb 2009 och nästa är beräknad 21:a mars.
    Vi försökte få ett barn redan förra månaden, om det givit något hade det blivit samma dilemma som för dig. Alltså om bebisen skulle kommit samma dag som syskonet.
    Men vem vet, min förra dotter kom 3 veckor för tidigt så vem vet om denna vill kika ut ännu tidigare? Glad
  • Malleh
    Proudtobetogether skrev 2012-07-20 10:43:53 följande:
    Är det bara jag som tycker det är ok att få bristningar? Då är jag mer rädd för celluliter!! Bristningar beror ju på nåt kul
    Jag var inte rädd för dem förra graviditeten, tyckte mer att de passade in där.
    Dock vill jag inte har fler nu, då magen ser gärna ut som ett dragspel. Förvånad
  • Malleh
    satirnine skrev 2012-07-20 11:13:16 följande:
    Hur mycket gick ni upp i vikt under graviditeten som har barn sedan tidigare?
    Jag räknade ut någonstans att jag skulle gå på ca 16 kg, väger 53 kg nu.
    Suck tycker det är jobbigt att säga, men jag tror jag gick minst 22 kg.
    Så jag är mer varsam med vad jag äter denna gång och så!
  • Malleh
    Lilly Jk skrev 2012-07-20 11:52:10 följande:
    Äsch, de säger ju att upp till tre koppar kaffe om dagen är riskfritt.
    Man kan heller inte gå och vara rädd för exakt allt.

Själv har jag dragit till till en-två koppar ungefär varannan eller var tredje dag
    mest för att jag egentligen inte gillar kaffe utan mer ser det som en social fikadryck.

Idag fyller jag för övrigt 22 år :D
    Blobben fyller 7 veckor och 3 dagar i magen.

Åt en hallonbakelse till frukost, tyckte att jag skulle ha det dagen till ära.
    Blobben tyckte uppenbarligen inte att jag förtjänade någon bakelse.
    Efter mindre än halva kom illamåendet som ett slag i ansiktet och nu
    har jag fått lägga mig ner en stund. Jobbar lite samtidigt också, hemifrån och liggande :D
    Grattis på födelsedagen! Glad
    Någon som misstänkte något nu då när du inte drack bubbel?
  • Malleh
    FruRundberg skrev 2012-07-20 17:59:34 följande:
    Är det fler här inne som känner sig hungriga jämt? Är det ett symtom?? För isf har jag det symtomet iaf! Jag vill äta jämt. Nu gör jag som tur inte det hela tiden men jag VILL!

Nu är blåbärspajen i ugnen, och kaffet är på! Det ska bli sååå gott!
    Ikväll ska jag frossa lite i chips med Tungan ute Chips är min stooora last!
    Haha tror nog allt jag kommer svälla upp som en flodhäst denna graviditeten Skäms 
    Ja, att äta är ett symtom.
    Har inte ens vågat mig på vågen än för jag har nog redan dragit på mig bra många kilon.... Förvånad
  • Malleh
    Cantaton skrev 2012-07-20 18:18:18 följande:
    Jag är för övrigt mer en twittrare än en bloggare. Några fler på twitter? 
    Jag har twitter... sitter nog lika mycket med både blogg och twitter
  • Malleh
    Lussekatten skrev 2012-07-20 18:54:00 följande:
    Jag hoppar också in här om jag får. Är på 6+3 och beräknad till 12 mars än så länge. Har inte ringt till MVC än, antar att dom har semester som övriga Sverige.

Är det fler här som väntar syskon? Har en tjej på 1 år och 3 månader.
    Jag har en 3,5 ring sedan tidigare så jag väntar också ett syskon.
  • Malleh
    Friida11 skrev 2012-07-20 20:29:31 följande:
    Gör ett kors med nageln direkt på myggbettet ganska gårt om du förstår hur jag menar :P Det brukar hjälpa att mildra kliandet :) 
    De brukar även tipsa om koksaltlösning Glad
    Jag vet inte... Myggen tycker inte om mig särskilt mycket..
  • Malleh
    Laliii skrev 2012-07-20 22:57:48 följande:
    Twittrar, Inatagramar
    IG - kör jag också med.
  • Malleh
    LinnV skrev 2012-07-20 23:43:57 följande:
    Läste ikapp nu!
    Jag gick upp 24 kg med båda mina barn, dottern vägde 3,6 kg och sonen 5,1 kg..

Fick dottern -05 och sonen -10!

jag är inte sugen på något, varken mat eller fika. Men måste äta hela tiden för att illamående blir ännu värre annars.

Jag bloggar på linnv.wordpress.com! Någon som sitter vid dator får gärna göra en blogglista så det är lättare att hitta!
    FruRundberg försökte med en lista tidigare så jag slänger in henne också i listan. ;)

vittsomsocker.blogspot.se/ - FruRundberg
    linnv.wordpress.com - LinnV
    www.mallanmamma.se - Malleh (obs än är grav hemlig Flört)
  • Malleh
    FruRundberg skrev 2012-07-21 00:35:32 följande:
    Tilji75: enligt gravräknaren här på FL har jag bf den 27:e mars

Känner sig någon manad att göra en blogg/twitter/instagram lista om vi vill börja följa varandra?

Jag tar förgivet att vi alla är diskreta med vad vi skriver till varandra ifall vi kommenterar så inget "läcker" ut
    Jag försökte göra en blogg lista tidigare kanske dags att göra en twitter & instagram-lista?
  • Malleh

I min graviditetsbok står det något om att det ska gå åt minst 3 bindor eller något för man ska vara orolig för missfall

• Malleh
    Proudtobetogether skrev 2012-07-21 19:57:18 följande:
    En vän till mig hade ett tidigt missfall, det blödde inte mycket alls egentligen. Kroppen gjorde inte sig av med embryot, det satt liksom kvar så hon fick skrapa tror jag... En annan jag känner blödde rätt mycket, där var det livmodertappen som var orsaken - inget missfall. Lite svårt att tolka signalerna känner jag Och akut är det ju inte heller... Men ett VUL ska man kanske fixa sig!!
    Om det stannar kvar är det inte mer ett MA än ett MF då?
  • Malleh
    lovelyangel82 skrev 2012-07-21 22:41:28 följande:
    Hej hej plussade idag så hoppar in här om de e ok
    lovelyangel82 skrev 2012-07-21 22:41:28 följande:
    Hej hej plussade idag så hoppar in här om de e ok
    Grattis till er båda och välkomna hit =)
  • Malleh

Nu var det ett tag sedan jag var in här....

Vi har nu berättat för mina föräldrar, min ena syster och min moster.
    Det är även berättat till min svärmor och svägerska.
    Det är bara svärfar kvar att berätta det till som kommer och hälsar på oss imorgon. Då lär vi berätta det.
    Nu har även grannen listat ut det (hon som ser på folk om man är gravid). Flört

Reaktionerna har varit olika i jämförelse med vad man trodde de skulle reagera. Min familj trodde jag skulle bli väldigt oroliga igen, bara pga erfarenheten sedan sist.
    Och samma sak för svärmor m. svägerska skulle bli jätteglada, men dem blev istället JÄTTEPAFFA. Och lät nästan oroliga dem med. Nu påstår de iaf att de är jätteglada. Så jag får väl tro det också. Glad

Nu till symtomen:
    Det ser väl lika t fortfarande sedan sist med illamående dygnet runt oavsett om jag äter eller inte. Evig sjösjuka när jag ska sova oftast.
    Det enda som bekymrar mig är att jag börja fått vattensamlingar i fingrarna redan. Kan INTE använda mina ringar längre och jag tog av mig dem nu för tre dagar sedan och man känner av där ringarna satt för huden har liksom inte gått ut sig än. Låter jätteskumt och har inte hört någon annan som får vattensamlingar i kroppen redan nu i v 7.  Som tur är har jag samtal med min BM på måndag så får hoppas jag får ett vettigt svar då.
    Är lite rädd också att jag fått havandeskapförgiftning... Min granne trodde även det var därför jag kunde fått vattensamlingarna redan (har dock aldrig hört att man får vattensamlingar i samband med det). Jag vet inte om jag inbillar mig men jag är rädd att jag ser flimmer för ögonen titt som tätt.
    Usch, vill inte det. Rynkar på näsan

Annars så mår jag bra när jag är relativt lugn. Går jag upp för en trappa håller jag på att dööööö! Flört Allt är jättejobbigt och jätteansträngande!

• Malleh

Förresten, i förra tråden som fanns pratades det om en bildtråd. är det något som kommer bli av nu?

• Malleh
    cwittra skrev 2012-07-28 16:04:22 följande:
    Malleh! Vattensamling kan absolut vara ett tecken på havandeskapsförgiftning, jag fick förgiftningen i slutet av min förra grav, gick upp flera kilon på en vecka samt svullnade upp. Men jag håller tummarna för att det inte är så för dig!
    Men attans!
    Jag hoppas med hela mitt hjärta att jag slipper det!
Svar på tråden Marsbebis 2013