• Faber

Jag hatar HEN!!!

Dorian Ertymexx skrev 2012-07-28 21:33:09 följande:
    Vilket skulle bevias... Obestämd
    Menar du hur jag kan veta det?
    *Politiskt korrekt sidfot*
  • Faber
    Dorian Ertymexx skrev 2012-07-28 21:39:54 följande:
    Nej, jag menar att du har vanföreställningar.
    Det tror jag väl inte, förutsatt att folk inte trollar eller skämtar så kan man ganska snabbt bilda sig en uppfattning om var folk står politiskt på ett forum.
  • Faber
    Dorian Ertymexx skrev 2012-07-29 06:04:50 följande:
    Och du tror väl inte att du kan tolka sådant ens med en någorlunda marginal utan att faktiskt känna personen. Klart, om man tror på konspirationsteorier och "batikhäxor" så har man väl lätt för att generalisera.
    Så du är Moderat då?
  • Faber
    Dorian Ertymexx skrev 2012-07-29 13:31:30 följande:
    Inte från min sida. Jag använder ord, inte nävar eller vapen.
    Endast därför att du inte varit i en situation där ord inte hjälper. Jag vet att du vill förtränga det, men ja, det finns faktiskt sådana situationer, även i lilla Sverige.
  • Faber
    Dorian Ertymexx skrev 2012-07-29 18:54:28 följande:
    Jag undviker sådana situationer.
    Fråga offer för rån,överfall och fyllevåld om dom aktivt sökte upp situationen. Tvivlar på att en majoritet gjorde det.
  • Faber
    Anonym skrev 2012-07-29 19:41:09 följande:
    Vad har det med ordet hen att göra?
    Inget, var du för lat för att läsa tidigare inlägg?
  • Faber
    Anonym skrev 2012-07-29 19:47:13 följande:
    Förlåt, skulle talat klarspråk från början förstår jag.

Sluta gå OT. 
    Jag har inte gått OT
  • Faber
    PumpkinQueen skrev 2012-07-30 09:56:58 följande:
    Det är säkert en väldigt intressant artikel, men det är fortfarande så att ords betydelser INTE dikteras av en enstaka person, utan av de som använder ordet.
    I den grupp som använder det ingår genusanhängarna.
  • Faber
    PumpkinQueen skrev 2012-07-30 10:55:11 följande:
    Fast de, som du menar med "genusanhängarna" (jag antar att det är kvinnor som vill kastrera alla män och ta bort de biologiska skillnaderna mellan könen), är försvinnande få till antalet. Vi kan helt enkelt bortse från dem. De är inget hot vare sig för ditt eller mitt kön. Annars hade ju även jag varit orolig, för jag har inte någon som helst lust att bli av med mitt kön.
    Ja de extrema är inte i majoritet men vissa av dem känner till det parlamentariska spelet väl och/eller har en hög mediaprofil och kan därför skaffa sig mer inflytande än deras antal först skulle kunna tyda på.
  • Faber
    PerG skrev 2012-07-30 16:54:43 följande:
    Men, ponera att folk börjar använda "hen" på det sätt som majoriteten (i tråden och i övrigt) gör, dvs när könet är okänt eller irrelevant, på vilket sätt gynnar det den där "genusmaffian" eller vaginaltalibanerna eller vad det heter?

Om ingen annan än de själva använder det för att "avköna" mot andras vilja eller vad det nu är som är så farligt?
    Det beror lite på hur de politiska vindarna blåser. Just nu är genusteori inne och vinner mark, tyvärr.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!