• Anonym

Jag hatar HEN!!!

Anonym (q) skrev 2012-07-20 17:40:20 följande:
    Ja, det är en konspiration av feministiska HBTQ-maffian för att slita de egentligen icke existerande privilegierna ur händerna på oskyldiga normativa medelålders vita män! Det vet ju alla att tockna däringa egentligen skulle kastrera gubbsen med sax, men det kommer de inte undran med så de försöker istället subversivt omkullkasta den naturliga världsordningen med subliminal mediapåverkan.

Så jag kräver att få bli tilltalad med "han"! Eller ännu hellre, "Ers nåd!"

ÄR DET FÖR MYCKET BEGÄRT?!?!
    Nej, det  är det absolut inte. Ers Majonnäs Honungen *bugniger*
  • Anonym
    Hallonpuff skrev 2012-07-20 18:49:36 följande:

gick förbi en vuxen människa idag
    som gick som en man
    långt böljande hår som en kvinna
    kläder som var feminina
    men med en röst som en man
    det var en HEN

Jaså, du stannade och förhörde dig om personens könsidentitet?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-07-20 20:24:19 följande:
    Jaså, du stannade och förhörde dig om personens könsidentitet?
    ... varpå hen svarade att hen varken identifierar sig som man eller kvinna?
  • Anonym
    Faber skrev 2012-07-20 19:06:29 följande:
    Man är antingen eller. Att pårökta genustalibaner på våra universitet hittat på något annat påverkar inte verkligheten.
    Hur många personer som är intergender känner du (till)?
  • Anonym
    klangsan skrev 2012-07-20 20:25:11 följande:
    Till TS,

TACK TACK TACK TACK!!!!!! *bugar* Trodde faan jag var ensam om att fullkomligt avsky ordet hen?! Vad ända ini helvete? Jag har väl för faan 2 döttrar som jag kallar hon och en son  som kallas han å inte några jävla hens!!! Hönor har man i hönsgården!  GAAAHH!!

Trevlig kväll  
    Barn har man i ladan!
  • Anonym
    Faber skrev 2012-07-20 20:27:34 följande:
    Det finns inget som heter så det är ett påhitt, i den fysiska världen finns det vara han och hon samt ett fåtal hemafroditer.
    Grattis, du avslöjade just dig själv som ett skämt.
  • Anonym
    Dorian Ertymexx skrev 2012-07-20 20:40:13 följande:
    Kan kan man, men exakt vad är skillnaden? Om problemet med "hen" är att det är könlöst så är ju "bebisen" eller "liten" EXAKT lika illa, eller hur?
    Näe serru det är förstår du stor skillnad därför atteh... jo så här förstår du... ehhh... För att det är så! 
  • Anonym
    Anonym (q) skrev 2012-07-20 20:46:48 följande:
    "Vi har alltid gjort det på det krångliga och felaktiga sättet, så jag är van och jag ser därför ingen anledning till att sluta med det."
    "Min låda är liten och trång men jag trivs bättre här inne än utanför för där finns det ju blommor att lukta på!"
  • Anonym

Många roliga ord folk hittar på här; "hen", "batikhäxa" osv.

• Anonym

Jag vet att "hen" inte är tänkt att användas könsneutralt utan i de fall man inte känner till könet, tex bebis i magen eller om man träffar nån med bebis i barnvagn och vill fråga vad hen heter. Men jag tycker ändå det är ett väldigt fult och onödigt ord. Har aldrig känt att det saknats. Tycker det är helt okej att tex säga "vad heter beisen/barnet/nytillskottet". Finns massor av bättre synonymer. Man behöver inte säga "den" bara för att man inte säger "hen".
    Kommer aldrig att använda det och jag hoppas, antagligen helt tröstlöst, att det dör ut...
    Undrar vem som kan ta äran/skulden för att ha myntat det? Tungan ute  

Svar på tråden Jag hatar HEN!!!