Inlägg från: PumpkinQueen |Visa alla inlägg
  • PumpkinQueen

Jag hatar HEN!!!

nihka skrev 2012-10-19 23:41:46 följande:
    Nej, jag hävdar att hon, han, hen, den och det är personliga pronomen och att den och det dessutom är demonstrativa pronomen beroende på hur man använder dem. Alla användningar av den och det är inte direkt utpekande (betonade).

Vilket jag heller aldrig förnekat. Vi pratade om ett specifikt exempel där demonstrativa pronomen blandades ihop med personliga pronomen. Gå tillbaka så hittar du det säkert.
    Daddy Cool skrev 2012-10-20 00:11:39 följande:
    Helt riktigt men jag misstänker att pumpan kommer att försöka läxa upp dig och rekommendera att du läser nån grammatikbok för lågstadiet för att "fördjupa dig i ämnet" Glad
    Grammatikboken som jag rekommenderade används på universitetsnivå. Som sagt, om du är intresserad av ämnet kan det vara en bra idé att läsa på lite.
  • PumpkinQueen
    CMM skrev 2012-10-20 19:27:34 följande:
    Aaliyah, du gör bara bort dig. Nihka och några till härinne kan i alla fall snacka för sin sak, det enda dina ryggdunkningar och härskartekniker gör är att dra ett löjets skimmer över din person. Du sitter säkert där och tror du är "giftig" eller "djärv" eller något sådant, men så är det inte.

Härskarteknik och Personagrepp är väl dina andranamn, så jag förstår inte vad du klagar över.
  • PumpkinQueen
    Jellybeanbaby skrev 2012-10-21 15:09:27 följande:
    Men jag skriver ju inte i den här tråden längre... :(
    Iaf kul att se att du får dig en släng av sleven. Det förtjänar du.

----

Förövrigt var det någon här ovan som undrade varför Daddy Cool inte använde "hen" isätllet för ordet "vederbörande".

Jag kan svara för mig, jag har använt ordet "vederbörande" eller "denne" i hela mitt liv.
    Till skillnad från "ordet" "hen" som jag aldrig någonsin kommer använda.

Det är just sånt där jag HATAR. När andra försöker bestämma vilka ord som "ska" användas. Lobba hos någon annan ffs.

Men nu luras du allt!  Skrattande Du säger att du aldrig tänker använda ordet hen, men genom att skriva det har du ju använt hen? Jag har även sett dig skriva liknande saker i många andra trådar om hen. På det stora hela tror jag att du, som är henmotståndare, använder hen oftare än vad jag själv gör.

Förövrigt är det ingen som säger att hen "ska" användas. Vi säger att man KAN använda det, om man vill. Det är allt.
  • PumpkinQueen
    CMM skrev 2012-10-22 20:30:35 följande:
    Just sånt där är det förresten som gör att jag har svårt att ta dig på allvar. Det och pussmunnarna. Däremot inte det faktum att du är kvinna. Ledsen om jag förstörde din världsbild nu.

Oh nej. Gråter 

*startar en stödgrupp för alla som inte är omtyckta av CMM*
  • PumpkinQueen
    CMM skrev 2012-10-23 11:29:30 följande:
    Härskartekniker var det ja.

Ditt glashus är så fullt med små hål efter alla stenar du kastat att det lär rasa ihop när som helst. 

Är det inte en härskarteknik att anklaga andra för att använda härskartekniker? Obestämd

Förövrigt har jag aldrig förnekat att jag ibland kommer med osakliga påhopp på personer som jag upplever förtjänar det. Det gör min tillvaro lite roligare.

Kyss

• PumpkinQueen
    CMM skrev 2012-10-23 11:51:37 följande:
    Inte en aning. Men att du tycker osakliga påhopp är roliga förklarar en hel del.

...som att jag har ett sinne för humor, till exempel. Skål
  • PumpkinQueen
    CMM skrev 2012-10-23 12:52:02 följande:
    Det är inte ett dugg synd om mig (det där med "offerkofta" är för övrigt också populärt att ta till när man inte har något vettigt att komma med). Klart jag fattar att man får stå ut med att få skit när man ger uttryck för åsikter som mina, speciellt här på FL.

Jag tycker bara det är synd att en del av skiten är så väldigt förutsägbar. 

Äh, det är väl inte på grund av dina åsikter som du får påhopp. Det är främst på grund av din trevliga personlighet. Solig
  • PumpkinQueen
    CMM skrev 2012-10-23 13:56:30 följande:
    Jag är inte trevlig och utger mig inte för att vara det heller. Jag har dock, till skillnad från exempelvis dig, åtminstone viss självinsikt. Du gör ju inget annat än att sätta dig på höga hästar och, när du blir överbevisad, försöka omdefiniera språket (!) - senast var det nåt om allmän rösträtt som tydligen bara skulle betyda det du bestämde - för att du inte ids stå för att du faktiskt har fel.

Självinsikt OCH ödmjukhet i ett och samma paket! Rena rama Kinderägget! FlörtSkrattande
  • PumpkinQueen
    CMM skrev 2012-10-23 23:01:22 följande:
    Jag förstår inte varför dessa "snedfördelningar" till varje pris måste jämnas till. Om de, vilket jag tror, minskar över tid som en följd av att samhällsklimatet ändras är det en sak. När det sker som ett resultat av riktade satsningar (en form av kvotering om man så vill) ser jag det inte lika positivt.

Som samhället ser ut i dag har män och kvinnor precis samma möjligheter att starta och driva företag - att det sett annorlunda ut historiskt och att följdverkningarna av detta lever kvar än i dag (fler företag startade av män, fler manliga företagsledare) är som jag ser det inte relevant eftersom det knappast är de aspirerande företagarna (oavsett kön) som ska "straffas" för hur det sett ut tidigare. 

Det du skriver om företagsstödet förresten hade möjligen varit en rimlig invändning om det vore så att stödet gick dit det gick just för att företagarna i de aktuella fallen var män. 
    Det är klart att du inte förstår det, du är ju man. Alltså tillhör du den grupp som gynnas av snedfördelningen.
  • PumpkinQueen
    Leya skrev 2012-10-23 23:07:49 följande:
    då så. då kan vi aldrig försöka trolleria ihop nån hundra procentig jämställdhet. TADAAA. hon är hon och han är han. hen är bara de som är hen, dvs tvåkönade. då var det klart och beslutat.

Hur ska du, i praktiken, få människor att låta bli att använda ord som du inte tycker om?

Jag tycker inte att det faktum att det finns biologiska skillnader mellan kvinnor och män är någon som helst ursäkt för att behandla folk olika på grund av deras könstillhörighet. Män och kvinnor bör få ha samma rättigheter och skyldigheter.

Svar på tråden Jag hatar HEN!!!