Inlägg från: PumpkinQueen |Visa alla inlägg
  • PumpkinQueen

Jag hatar HEN!!!

Magrat skrev 2012-10-19 10:57:10 följande:

Meningen som skrevs (jag verkar inte kunna citera flera inlägg) är felciterad, det är därför den blir märklig.
    Det är inte "Den som här inträden..." utan "I som här inträden.."

Ja, jag vet det, eftersom jag har läst de tidigare inläggen. Gör det du med, så får du säkert ett bättre sammanhang i diskussionen.
  • PumpkinQueen
    CMM skrev 2012-10-19 14:20:40 följande:
    Jag förstår verkligen inte hur man inte kan se att feminismen har en ibland närmast sjuklig medvind både bland politiker (minus SD då) och de etablerade medierna... men det kanske bara är jag.

Det är rätt synd egentligen, med tanke på att de som i längden förlorar mest på bilden av kvinnor som viljelösa offer som måste styras att göra rätt val i livet - något "den heliga statsfeminismen" (FMGA:s ord, inte mina) uppenbarligen vill få oss att tro - torde vara kvinnorna själva. 

Ja, det är rätt sjukt egentligen. Typ alla politiska partier säger att de är för rättvisa och demokrati också! Rackarns styggingar!

Om man ens får förtrycka kvinnor, vem ska man då förtrycka? Va, va, va?
  • PumpkinQueen
    CMM skrev 2012-10-19 15:01:34 följande:
    Men du är ju inte ens feminist, varför är detta så känsligt för dig?
    Man måste inte vara feminist för att ogilla orättvisor och idioti.
  • PumpkinQueen
    CMM skrev 2012-10-19 15:08:39 följande:
    Du menar alltså att bilden av kvinnor som viljelösa offer som måste vägledas uppifrån för att välja "rätt" är med verkligheten överensstämmande?
    Det är rätt svårt att bemöta påståenden som är ren hittepå. Jag har aldrig sett en feminist säga att kvinnor är viljelösa och måste vägledas uppifrån.
  • PumpkinQueen
    CMM skrev 2012-10-19 15:12:27 följande:
    Vari bottnar då alla riktade satsningar för att "lyfta fram" kvinnor inom diverse mansdominerade områden menar du? Varför måste man enligt vissa lagstifta om delad föräldraförsäkring eftersom kvinnorna annars "förlorar" på det? Och så vidare.

Tja, varför ska man INTE kämpa mot orättvisor och förtryck?
  • PumpkinQueen
    CMM skrev 2012-10-19 15:20:27 följande:
    Lägg av med det eviga motfrågandet och försök tycka något själv någon gång i stället. 

Hmm...nej, jag tror att jag fortsätter att uttrycka mig som JAG vill. Kyss
  • PumpkinQueen
    CMM skrev 2012-10-19 15:38:59 följande:
    Du gör som du vill, men jag börjar få svårt att ta dig på allvar när du aldrig skriver något själv egentligen utan bara ägnar dig åt att kräva förklaringar från andra hela tiden.

Jag kan leva med att du inte tar mig på allvar.
  • PumpkinQueen
    Element skrev 2012-10-19 15:43:33 följande:
    Det är ju precis det som de indirekt säger via sitt agerande. Vägledningen uppifrån skall dock enligt deras doktrin komma från de elitfeminister och proffstyckare.

Elitfeminist=vänstervriden akademiker som läst genusvetenskap och har en förkärlek för rödvin samt anser att allt ont kan läggas på det så kallade patriarkatet.
    Det är klart att det finns tokstollar i alla läger. Jag har dock aldrig sett en enda feminist utanför FI och (V) hålla med dessa knäppa vänsterextremister.
  • PumpkinQueen
    Element skrev 2012-10-19 15:52:06 följande:
    Då har du sett efter för dåligt. Missade du mppolitikern ock Karin S. S. ?

MP står ju för i princip samma politik som vänstern, alltså "alla är kloner av varandra och staten ska bestämma vad som är bäst för folk förstår inte sitt eget bästa. Pengarna tar vi från de rika för de är Onda."

Karin S. S vet jag inte vem det är.
  • PumpkinQueen
    Element skrev 2012-10-19 15:57:26 följande:

Men det där tror jag att jag redan kommenterat, för typ 1000 inlägg sedan. Vi kom överens om att dessa männsikor var knasiga för att de var vänstervridna, inte nödvändigtvis för att de var feminister.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!