• Anonym

Jag hatar HEN!!!

Den som blir mest upprörd över att man använder hen är oftast någon som har missförstått.
    Enligt min erfarenhet då. Det är det enda jag kan utgå ifrån. 

• Anonym
    Leya skrev 2012-10-23 18:21:49 följande:
    kanske dax å vända på frågan och tänka lite annorlunda.....ÄR vi verkligen exakt lika man som kvinna? om OM vi nu är det...eller inte är det....varför ska vi kalla nån annan än hen för hen?

och varför påstår flertalet som vill använda ordet hen andra som inte råkar tycka att det är en genomtänkt idé för icke vetande och okunniga? (ja, jag vet att den meningen blev skitdålig) samtidigt som de kallar sig själva för språkvetare? existentiella frågor? eller bara för lite å göra å för mkt tid över?
    Huh? Vad menar du? Klart att män och kvinnor inte är exakt lika. Det påstår väl ingen här?
  • Anonym
    ljung och viol skrev 2012-10-28 16:26:49 följande:
    Hittade en grupp på facebook. "Vi som vill kalla oss hen".
    Vart är världen på väg egentligen?
    Låt folk kalla sig hen då?
  • Anonym
    ljung och viol skrev 2012-10-28 16:55:00 följande:
    Noah kanske borde tänka över ett könsbyte..

Ett samhälle där alla kallade sig hen och var både man och kvinna skulle inte fungera i längden.

Lika lite som det skulle fungera om alla gick klädda i niqab/burka.  

Känns som Noah är av de personer som vill få uppmärksamhet genom att vara konstig.         

Varför skulle inte världen fungera om alla gick i burka? Behöver du se ett ansikte, en kropp och en kön för att kunna samtala med någon, handla och betala dina varor?
    Om svaret på detta är JA.... sluta använda internet!! (där pratar du väl och handlar utan att se någon person, deras kön och kroppar)

Oj, förlåt, du kanske inte kan läsa detta inlägg för att jag inte ger dej ett kön på den som skriver det. jag har en fitta, går det bättre nu???   
  • Anonym
    ljung och viol skrev 2012-10-28 16:56:42 följande:

Det gör de ju redan, om du inte har märkt det.
    Otroligt löjligt.  

Kanon. Det stör dig va? Mår du bra av att störa dig?
  • Anonym
    ljung och viol skrev 2012-10-28 17:02:31 följande:

Idiotiskt inlägg.
    Dvs; JA och slut på argument.Glad
    Då kan du återgå till din bekantskapskrets där alla kvinnor har långt hår och rosa rosetter och männen har skägg så slipper du störa dej på alla trådar på Familjeliv som du kallar löjliga. En ny presbild och ett bättre nick vore kanske också att tänka på eftersom du är väldigt könlös själv, du skriver att Noah vill ha uppmärksamhet genom att vara konstig... känner man andra genom sig själv..?
  • Anonym

FAN JAG ÄR SYNSKADAD!!!
    För det där såg definitivt inte ut som samma bild som är vid ditt könlösa nick. 

• Anonym

Alltså, gå en självhjälpgrupp eller nåt om du blir så provocerad så du måste leta upp en mer kvinnlig bild av dej själv för att försöka bevisa att du inte är någon hen.

Åh, vad jag blir trött på folk som känner sig kränkta för minsta lilla. (inget direkt citat, men det räcker) 

• Anonym
    ljung och viol skrev 2012-10-28 17:25:57 följande:

Nej, det är en annan..

Men kan gärna lägga upp min presbild. Är iofs osminkad där, men det syns att jag är en kvinna!

Lär väl få anonyma kommentarer om hur ful jag är, men det får man tåla när man lägger ut bilder så här.    
    det synd att du är kvinna för att du har.....? långt hår? du kan väl lika gärna vara en androgyn man.
    Jag tycker du behöver fundera varför du är så stolt över att ha en fitta mellan benen istället för en kuk, mår du bättre av att du kan titulera dej en kvinna? Varför då? Borde du inte vara stolt över personen du är inuti istället för att vara nöjd med att du "är kvinna" och går i kjol, sminkar dej osv. följdfråga, varför blir du så jäkla provocerad av de som är stolt över sin person, snarare än sitt kön? 
    Om du vore nöjd i din kropp och inte ha något att bevisa skulle du ignorera mina inlägg helt och inte ta åt dej.
  • Anonym

Aaliya, det blev viktigt eftersom påståendet att om vi inte kunde identifiera kön på alla, t.ex om alla personer gick i burka, skulle inte samhället överleva. När jag motsa detta genom att säga att på Internet är vi väl könlösa (helst om man jag neutralt nick och bild) blev reaktionen: jag ska fan visa att jag kan sminka mig och lägger upp en bild för att bevisa detta. När jag sedan skrev att vara så osäker att man är mer lycklig och nöjd att man har en snippa än att vara mest nöjd med den person man är inuti, fick jag etiketten hen-älskare. Tyder på dålig självkänsla enligt mig om man inte kan diskutera utan fördomar och behovet att sätta etiketter på personer man inte känner. Men om uppfattningen att det man har mellan pannbenen är viktigare än det man har mellan benen gör mig till en hen-älskare så kan jag bära det etiketten även om jag aldrig ens sagt ordet hen högt IRL.

Svar på tråden Jag hatar HEN!!!