• nihka

Jag hatar HEN!!!

ljung och viol skrev 2012-10-28 17:29:21 följande:
    Det skulle bli svårt när det gäller relationer. Eller skulle alla automatiskt bli bisexuella?

Om man är efter specifikt kuk eller fitta kan man ju fråga eller berätta för varandra på samma sätt som vi "berättar" exempelvis genom klädval idag. Inte visar vi våra könsorgan för varandra idag för att bekräfta biologiskt kön utan vi "berättar" väl på andra sätt? Men det här är som sagt inget jag tror kommer behövas.

Jag tror inte vi kan bli något automatiskt;)  
  • nihka
    ljung och viol skrev 2012-10-28 17:45:25 följande:

Som vanligt går det inte att diskutera med er hen-älskare. 

Dra inte alla över samma kam. Det blir ALDRIG när man gör det!
  • nihka
    ljung och viol skrev 2012-10-28 17:45:25 följande:
    Jag är aboslut inte nöjd med min kropp.
    Jag är fet och tycker jag själv är ful. Klädde mig ganska androgynt en period av mitt liv. Har aldrig mått så dåligt som då. Jag mår som bäst när jag är extra feminin, lite smink, smycken och klänning eller kjol.

Antagligen mådde du inte dåligt för att du klädde dig androgynt utan du klädde dig androgynt för att du mådde dåligt. Idag är du mer nöjd och när du blir riktigt nöjd klarar du av att förutom att dolla upp dig sitta i en potatissäck med magen bar och precis skita i det!
  • nihka
    nihka skrev 2012-10-28 17:51:51 följande:

Dra inte alla över samma kam. Det blir ALDRIG när man gör det!

+bra
  • nihka
    Aaliyah skrev 2012-10-28 18:46:00 följande:
    Det kommer du aldrig att bli, lika lite som att du kommer bli kallad hon i din närvaro. Om du inte är hembiträde i en femtiotalsfilm.
    Hur kan så många missa detta?
  • nihka
    ljung och viol skrev 2012-10-28 19:20:17 följande:
    Nej, det skulle inte funka om alla gick klädd i burka. Det säger väl sig självt. Sen kan man inte jämföra internet med den "verkliga" världen.

Internet är en typ av verklighet. Ta mig bara. Jag sitter här och skriver och det är i den verkliga världen. Min irl fötter fryser för att jag har suttit framför datorn aldeles för mycket idag och pratat med bl a dig.

Sedan gillar jag inte burka men visst skulle det fungera om alla använde en. Men jag vill inte ändå. Kanske är det så för dig också? 
  • nihka
    Anonym skrev 2012-10-28 20:19:10 följande:
    nihka, jag skulle inte heller vilja ha burka eller den där unisona uniformen alla människor har i många framtidsfilmer, vad tråkigt att inte få klä sig efter sin personlighet! Men jag blir hellre kallad könlös än ointressant och hellre okvinnlig än ointellingent. De som tycker att sitt kön är viktigare än sin personlighet skrämmer mig...
    Varför ska vi välja? Vi kan väl ha både personligheter och kön utan att de definierar varandra, typ vi kan vara si och såna utan att det krockar med någon förutbestämd bild av hur män och kvinnor "ska" vara och ändå vara män och kvinnor.

Kanske finns det fler människor nu som vill kallas sig själva för hen för att könsgränserna blivit så pass snäva att fler känner att de faller utanför dem? Det verkar gå i vågor det här med att androgynt utseende. På 70-talet hade det en topp med glamrocken och senare igen med sleazerocken. Det är absolut inget nytt fenomen med eller utan ordet hen.

• nihka
    Västjämtland skrev 2012-10-31 08:26:07 följande:
    Det kan ju lika gärna vara ett utslag för Beckmans princip?

Ett mycket lätt sätt att markera sin existens (göra reklam och marknadsföra sig själv) är ju att vara annorlunda och avvika från normen i samhället idag.

Detta vet ju även konstfacks elever, vikten att marknadsföra sig och sitt namn/varumärke.

"exempel"
    2008 införde Konstfack etiska riktlinjer efter att studenten Magnus Gustafsson examinerats från konstinstitutionen utifrån sitt verk Territorial Pissing som baseras på skadegörelse av en tunnelbanevagn .

2009 fick Konstfack kritik från Högskoleverket för att ha använt ett antagningsförfarande som inte följer gällande författningar för högskolan.[5] Skolan fick också omfattande medieuppmärksamhet för misstänkta brott begångna i samband med den dåvarande studenten Anna Odells konstprojekt Okänd, kvinna 2009-349701

För inte så länge sedan var det oerhört udda (I samhällets öga) att vara homosexuell, nu är det ju en mer aktad och stor grupp som aktivt talar för sig själv.

Poängen är, att vill man ha det lätt så skapar man sig en sådan situation, man ger sig själv ett utanförskap och så ser man till att bli "kränkt/diskriminerad"  Sedan är det bara att marknadsföra sig själv som ett offer och då kommer ingen att våga ge dig dålig behandling eller dåliga betyg/omdömen, (Då kan man som chef/lärare/motsv råka mycket illa ut)

Just detta kort har jag sett användas av kvinnor på ett effektift sätt, de var missnöjda med betyg och anmälde kollegor för "Trakaserier"

Följden blev att de blev "Orörbara" och ingen vågade ge dem dåliga omdömen (även om de förtjänade det) eftersom cheferna inte vågade riskera att även de skulle få en anklagelse om diskriminering som tack för ett korrekt omdöme.     

Sedan har vi ju en minoritet med oklar könsidentitet. De finns men den är ju så minimal att den är försumbar i detta sammanhang.

H

Men du vet inte hur det är ställt med denna Noah varken mentalt eller biologiskt. Du bara tror och tycker och gör det till en sanning.
  • nihka
    Västjämtland skrev 2012-11-01 08:39:36 följande:
    Näh! för då hade jag sagt att det var så, nu sa jag bara att det kan vara så. 
    Viss skillnad.

Det är lite som med tråden här på FL,  om den bisexuella tjejen som blir gravid när hennes lesbiska sambo är bortrest några veckor!  (Ockhams rakkniv, du vet!)    

Vad som är sant,och vad som är troligast behöver inte hänga ihop. men ofta gör det så!

H  

Bra poäng! Hur du tror saker och ting kan hänga ihop kan ju lika gärna vara ett utslag för okunskap, fördomar och tanken på den egna personen som norm och dess suveränitet.

Vad som är sant,och vad som är troligast behöver inte hänga ihop. men ofta gör det så!

N   
  • nihka
    Västjämtland skrev 2012-11-01 16:27:04 följande:

Tror du på statsfeminism om du hör det berättas av en ex regeringsminister?

www.youtube.com/watch?feature=player_embedded...

Det blir inte "mer svart på vitt" än så är jag rädd.

H
    Att en organisation, i det här fallet ROKS, för 10 år sedan förmådde övertyga en regeringsminister (som iofs var rätt så övertygad alldeles på egen hand) att verka för att det på lärosäten skulle läras ut att könsmaktstteorin skulle gälla som förklaring till mäns våld mot kvinnor utgör knappast bevis för stadsfeminism. Stadsfeminism - om den existerade skulle behöva att ett feministiskt perspektiv genomsyrade stadsapparatens samtliga beslut på genomgripande sätt och så är inte fallet. Feminister lobbar för sina frågor precis som andra och når varierande framgång precis som de flesta som lobbar för något gör.

Stadsdemokrati finns däremot. Den är t o m reglerad i grundlagen i regeringsformen. 1 kap. 2§ fjärde stycket: "Det allmänna ska verka för att demokratins idéer blir vägledande inom samhällets alla områden."
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!