• Pallas

Jag hatar HEN!!!

Faber skrev 2012-07-31 15:17:41 följande:
    Hen förespråkare vill ju sätta sig upp emot naturen så jag kan inte se att det skulle vara alltför långsökt att beteckna dem som onaturliga.
    Vilken jävla natur?
  • Pallas
    Faber skrev 2012-07-31 16:02:45 följande:
    Du bekänner dig ju till en ideologi som säger att allt är en social konstruktion, jo de mest fanatiska säger faktiskt det.
    Det där är som att jag skulle säga att du är kvinnohatare, för att du är emot hen. Helt galet, alltså. Har inte sett Pumpkin Queen bekänna sig till ideologin att allt är en social konstruktion. Tvärt om har du fått förklarat för dig i tråden att fanatikerna är en försvinnande andel, såväl inom genusvetenskapen som inom antifeminismen. Tack och lov.
  • Pallas
    Faber skrev 2012-07-31 16:09:07 följande:
    Konstigt att vi är så dåliga i OS då det borde vara lätt att socialt konstruera vinnare.
    Inte lätt, men vad tror du Sovjetunionen gjorde inom hockeyn och Kina inom gymnasitken?
  • Pallas
    Faber skrev 2012-08-01 12:39:09 följande:
    Man får inte längre utföra sådana lyft själv, dessutom så är det inte förenat med livsfara.
    Får och får, har du jobbat inom vården å det senaste? Eller alls? Att säga att det inte är förenat med livsfara är bara ännu en (för dig) behändig förenkling, som gör att man slipper konsekvenstänkande öht.
  • Pallas
    Faber skrev 2012-08-01 15:42:21 följande:
    På vilket sätt är det förenat med livsfara? Är en majoritet av patienterna beväpnade och/eller våldsamma och om man måste lyfta dem är de då i tillräckligt bra kondition för att utföra sina våldsdåd?
    Förslitningsskador -> Kan inte jobba -> Kontakt med FK -> Utanförskap -> Fara för eget liv med lite otur
  • Pallas
    Faber skrev 2012-08-01 22:48:10 följande:
    Ja det var ju faktiskt inte särskilt långsökt.
    Ungefär lika långsökt som att en kvinna inte lämpar sig som polis...
  • Pallas
    Faber skrev 2012-08-01 22:57:39 följande:
    Nej, det är inte lika långsökt. En polis kan man anta hamnar i en fysisk konfrontation åtminstone ett par gånger per år under sina yrkesverksamma år,  ett antal gånger av dessa är en potentiellt livsfarlig situation. Hur man än räknar så är det större risk att polisen skadas allvarligt eller dödas än att den som gör illa ryggen vid ett tungt lyft hamnar i utanförskap och att det går så lång som till självmord eller annat självdestruktivt beteende.
    Kan du ta fram siffror på antalet poliser som blivit skadade för livet i tjänst, respektive dito för vårdpersonal? För jag antar att du har något på fötterna när du så tvärsäkert påstår att risken för skador är mycket högre för en polis?

Jag håller med dig om att dödsfall till följd av ett socioekonomiskt utanförskap är ovanliga, men de är trots allt en reell risk. 
  • Pallas
    Faber skrev 2012-08-02 13:57:59 följande:
    Om den skiljer ännu mer som du antyder blir det ju ännu svårare. Jag har vuxit upp inom branschen och det kommer aldrig att bli gott om kvinnliga timmerbilschaufförer.
    Snacka om att missa poängen. Vem tror du har som mål att det ska bli gott om kvinnliga timmerbilschaufförer? Det är ju du som säger att kvinnor inte lämpar sig, punkt. Det är de svepande generaliseringarna som är av ondo och som jag mfl vill ha bort. Men för vissa gör det tydligen fysiskt ont att inte få säga "du passar inte här för du har fel könskromosomuppsättning", oavsett hur duktig vaginalfeministen är på att byta däck och lägga snökedjor i tretti minusgrader.

• Pallas
    Faber skrev 2012-08-02 14:28:15 följande:
    Det är klart att det skall vara varannan damernas eller gäller det bara de glassiga styrelsejobben?
    Du argumenterar emot dina egna fantasier. Måste vara apjobbigt, du har mina sympatier.
  • Pallas
    Faber skrev 2012-08-02 15:03:41 följande:
    Jag tycker det är du som uttrycker dig otydligt, på vilket sätt argumenterar jag emot mig själv?
    Kan du visa någonstans i tråden där någon propsar på att det ska vara 50% kvinnliga timmerbilschaufförer? 
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!