Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Jag hatar HEN!!!

Anonym skrev 2012-08-06 18:15:11 följande:
    Så ordet hen är till för att meningarna inte ska bli så långa? :)

Jag gillar inte heller ordet och kommer aldrig att använda det. Hela tiden så tänker jag bara höna,höna ,höna när jag ser ordet, alltså är hen feminint  för mig, kan inte hjälpa det. Vad är det för fel med att skriva han eller hon? Har sett i många trådar här när folk skriver om sina barn som hen. Sedan glömmer de bort sig och råkar avslöja könet längre ner i texten eller i en kommentar :) 
    Grattis, du slipper. Varför vill du hindra oss andra från att använda det då?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Faber skrev 2012-08-06 19:00:06 följande:
    Jag har rätt att identifiera mig med alverna eller orcerna om jag så önskar, det betyder inte att de existerar i den fysiska verkligheten.

Du verkar identifiera en hel massa saker som inte finns i den fysiska verkligheten...
  • Dorian Ertymexx
    Faber skrev 2012-08-25 20:06:35 följande:
    Vad är det hemska med att säga: Vad är det för fel, vad fattas barnet, etc. Nej det handlar om politik som vanligt. Om man endast såg hen som ett användbart ord och inget mer så skulle man inte försvara det med näbbar och klor.

Va? Dagens "goddag yxskaft"-argument. Så om vi inte kämpade för ordet, och ni fick låta det försvinna, skulle det vara ofarligt. Mjaha. Okey. Men då tar vi bort ordet "man" då, om ni kämpar för att behålla det bevisar ni att det finns en ond manskomplott. Allt enligt din egen "strålande" logik...
  • Dorian Ertymexx
    FMGA skrev 2012-08-26 11:00:22 följande:
    I talibankontrollerat område kan man säkert utfärda föreskrifter för vilka ord som får användas och dessutom ha makten att kunna straffa dem som bryter mot föreskriften.

Men vi befinner oss i Sverige och här är dina möjligheter rätt begränsade. Du kan fortsätta att kämpa mot hen-användandet här, vilket inte kommer att ha någon annan effekt att du alltmer  framstår som den åsiktstaliban du är.

Du kan naturligtvis anordna demonstrationer mot henandet, några proselyter har du ju. Du kan också försöka bilda ett politiskt parti vars yttersta mål är att avskaffa grundlagarna och skapa regler för vad folk får säga i det nya Talibanien.

Jag skulle verkligen uppskatta synen av ett helt gäng talibaner i en gemensan demonstration skanderandes:

Stoppa batikhäxornas härjningar. Värna det fria ordet. Förbjud användandet av hen.

Drömmer
  • Dorian Ertymexx
    Faber skrev 2012-08-26 12:36:58 följande:
    Skillnaden är att det finns något som kallas man, det finns inget som kallas hen.

Sant, hästar och lejon har man. Men det var inte det jag talade om.
  • Dorian Ertymexx
    Faber skrev 2012-08-26 12:36:58 följande:
    Skillnaden är att det finns något som kallas man, det finns inget som kallas hen.

Finns heller ingen gud, inga änglar, inga djävlar, inga helgon; heller ingen jultomte eller påskhare. Ska dessa ord också tas bort? Ser fram emot att du startar en tråd om detta omedelbums.
  • Dorian Ertymexx
    nihka skrev 2012-08-26 13:41:34 följande:

Ja, man = en person av manligt kön men det är också möjligt att använda när vi menar hen - alltså både män och kvinnor. Inget "finns" alldeles av sig självt. Vi har valt och väljer att skapa de ord vi tycker vi behöver. Om du inte behöver hen - använd det inte. Jag behöver inte namnet Faber - och använder det inte men låter dig göra det. Enkelt. Prova så.

Just, jag glömde ju - det finns ju faktiskt ingen "Faber", "Faber" heter ju egentligen något annat, så "Faber" är ett hittepånamn som borde avksaffas. Seså, föregå med gott exempel nu, Faber, och använd ditt riktiga namn här, så vi kan börja bli av med hittepåord och dito namn!! Inte? Ojdå?
  • Dorian Ertymexx
    Faber skrev 2012-08-26 15:07:02 följande:
    Hur vet du det?

Jag vet. Det finns definitivt mer "hen" än det finns "påskhare". Antalet intergender och transsexuella jag träffat: många. Antalet påskharar som NÅGON träffat, NÅGONSIN: 0.
  • Dorian Ertymexx
    Faber skrev 2012-08-26 21:41:06 följande:
    Intergender och transexuella är påhitt. Att man satt en etikett på dessa gör dem inte till riktiga kön.

Right. Skaffa dig koll och återkom sedan.
  • Dorian Ertymexx
    Jellybeanbaby skrev 2012-08-27 12:34:13 följande:
    GAAAAAH din urkassa översittar-retorik är såååå tröttsam! KAN du debattera på riktigt?

Sure. Så fort ni börjar så följer jag er.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!