• Anonym

Jag hatar HEN!!!

Jenny 993 skrev 2012-09-01 15:55:28 följande:
    jag tycker helle inte om ordet hen å tycker det e fel å använda det när man vet vad det e för kön på sitt barn...

men jag oxå förstå att man exempel använder det här när man skriver trådar om sin situation hemma så ingen ska känna igen sakerna för mkt.....  

Så för övrigt tycker inte jag att man ska använda ordet hen för mig e det ett trendord some omodernt om typ 5 år så lägg av med tramset  

Så du menar att jag ska anpassa mitt språkbruk efter vad du tycker är trendord och inte trendord?
    Vilka fler ord tycker du jag ska låta bli att använda. 
  • Anonym
    Daddy Cool skrev 2012-09-01 16:11:54 följande:
    Jag tycker att man ska få välja själv. Det jag argumenterat mot är att folk säger att hen behövs. Jag svarar då att ordet den redan finns och fyller samma funktion så något nytt ord behövs inte. Man kan förstås lansera ett nytt ord ändå om man vill även om det inte behövs.

Bra, då är vi överens om att man får välja själv. Skrattande

Huruvida ordet behövs eller inte, det lägger jag ingen aspekt på.
    Finns det inte rätt många ord som inte behovs?
    För mig är inte det viktigt. 
    Nu finns ordet, dom som vill använder det, dom som inte vill, låter bli.

Jag är en enkel människa, för mig räcker det bra så.        
  • Anonym
    Dorian Ertymexx skrev 2012-09-01 17:14:12 följande:

Typ så ja. Men penicillinet hotade inte karlakarlarna och moralmorsorna i deras tydligen ack så sköra identiteter. {#emotions_dlg.djavulsk}

Tänkte inte på det.

Men det är klart det kanske är det som är en riktig man och en riktig kvinna.
    Att vara skör i sin identitet så skör att ett litet ord kan hota hela identiteten.

Om man är robust och trygg med vem man är, då är man nog inte riktigt riktig.........kanske. Cool

• Anonym
    Knyttan skrev 2012-09-01 21:06:32 följande:
    Jo jag VET det, men man kan väl få ha ett litet bryt så där i stillsamhet en lördageftermiddag när man inte har nån man att påla genom rumpan i sikte *humtidumptidi*

Jag brukar inte ge mig in i sådana här diskussioner längre, pallar verkligen inte foliehattarna, oavsett om den ABSOLUTA ondskan är taliban-feministerna eller MENA-jihadistena så är oförmågan att resonera och tänka logiskt och kritiskt lika kompakt...

Jag hör dig syster och jag kunde inte hålla med mer.
    Dom diskussionerna tar jag på ett mer lämpat forum för det, där stringensen och intelligensen lyser lite klarare. 

• Anonym
    Fjorgynn skrev 2012-09-01 21:48:46 följande:
    Jaja, varför inte bara komma överens om att detta är ett feminist-påhitt som genusfanatikerna kan få nyttja bäst de vill? Det sorterar ju bara ut snabbare vem som är vem.

Ordet är påhittat av feminister och det är enbart feminister som försvarar påhittet, således ett påhitt för och av feminister.

I sann feministisk överförmyndaranda så försöker man såklart tvinga in ordet i allas våran vardag precis som med allt annat de hittar på i sin genussmedja på uiversiteten runt om i Sverige, men detta kommer de aldrig lyckas med då ingen vill förknippas med genustokar längre.

Men gud vad du snackar skit nu. 
    Har du något att backa upp dina ord med eller är det bara allmännt hackande på kvinnor och i synnerhet på kvinnor som har fräckheten att tycka att jämlikhet är en bra grej.

• Anonym
    PerG skrev 2012-09-01 22:11:00 följande:
    Jag tror faktiskt du har fel.. Efter att jag reflekterade över "hen"-användningen på ett helt annat forum har jag gjort lite halvplanlös googling och ser att "hen" används relativt avslappnat på många forum (undantaget verkar vara här och flashback typ). Jag tror helt enkelt många tycker "hen" känns bättre att skriva än "h*n".. 

Precis som "snippa" ersatte alla egenpåhittade "kussimurra" och "framstjärt" tror jag att "hen" kommer ersätta "h*n" på Internetforum..  Men det återstår att se om det stannar vid Internetforum eller tar klivet fullt ut i det talade språket... 
    Precis.
    Jag debatterar på två forum till, forum av olka karaktärer, dock inget radikalfeministiskt sådant, kanske är bäst att tillägga.
    På båda ställena så används hen lika enkelt och odramatiskt som ordet och eller men, när det behövs. 
    Och ingen har satt igång något ramaskri över det.

Vad är det med familjeliv som gör att det är så känsligt här. 
    Är det här ett ställe där många dramaqueens hänger, man börjar ju undra.       
  • Anonym
    CMM skrev 2012-09-02 00:36:55 följande:
    Feminister = kvinnor?
    Feminism = jämlikhet?

Två fel, noll rätt. 

Feminister kan vara kvinnor, men är inte begränsat till det.
    Eller vad menar du att en kvinnlig feminist är om hon inte är kvinna? 

Feminism är en samling rörelser som syftar till att definiera, upprätta, och försvara kvinnors politiska, ekonomiska och sociala rättigheter.
    För att nå och bibehålla samma politiska, ekonomiska och sociala rättigheter som männen har.
    Ergo: Feminism är lika med jämlikhet.

Förstår du nu?           
  • Anonym
    CMM skrev 2012-09-02 08:37:36 följande:
    Feminister måste inte vara kvinnor. Alla kvinnor är inte feminister. Alla feminister är inte kvinnor.

Feminism slåss för kvinnors rättigheter ja. Behjärtansvärt förvisso - men att det faktiskt finns områden där män har underläge glöms ofta och gärna bort. "Sluta whina" var det någon av FL:s feminister som sa senast jag påtalade detta. Sa man så till en feminist bleve man troligen kölhalad...

Ja, och?
    Varför slår du in öppna dörrar.

Det stämmer det finns områden där män har det sämre och det bör någon som tycker det är behjärtansvärt ta itu med, du kanske?
    Men det är inte så att man för att man engagerar sig i en fråga också måste engagera sig i alla.
    Ingen kan göra allt, men alla kan göra något.
    Feminister har valt att kämpa för kvinnors rättigheter på dom områden där dom är i underläge, så att man kommer till jämställdhet.
    För att man kämpar för rättvisa och jämställdhet inom vissa områden, betyder inte att man har förbundit sig att kämpa för rättvisa och jämställdhet inom alla områden.

Men jag tycker du ska ta tag i frågan och agera så får du som du vill.
    Hjälp männen på dom områdena som dom ligger i underläge. 

He, att sluta whina, det är väl något som feminister får höra i princip dagligen, så det är vi rätt vana vid.
    Sen är vi ingen homogen grupp, som reagerar likadant allihop.
    Gör män det?                
  • Anonym
    CMM skrev 2012-09-02 11:35:37 följande:
    Du bevisar ju bara det jag påstod, att feminism och jämlikhet inte är samma sak. Antingen är man för jämställdhet eller så är man det inte, att bara vara för det på "vissa områden" men inte på andra går inte ihop i min värld. Men för mig är det just det som är feminism.
    Feminister är för jämställdhet på alla områden.
    Dom har bara inte möjlighet att jobba för det inom alla områden som finns.
    Det är inte rimligt, det kan ingen klara av.

Om det är det som du kräver, finns det ingen som kan säga sig vara för jämställdhet.          
  • Anonym
    CMM skrev 2012-09-02 11:35:37 följande:
    Du bevisar ju bara det jag påstod, att feminism och jämlikhet inte är samma sak. Antingen är man för jämställdhet eller så är man det inte, att bara vara för det på "vissa områden" men inte på andra går inte ihop i min värld. Men för mig är det just det som är feminism.

Skulle du säga att du är för jämställdhet?
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!