Inlägg från: Jellybeanbaby |Visa alla inlägg
  • Jellybeanbaby

Jag hatar HEN!!!

Anonym skrev 2012-09-16 15:38:17 följande:
    Jag tycker HEN endast är okej att säga om man har en bebis i magen som man inte vet könet på annars tycker jag det bara e fånigt

det låter ganska vettigt! alla andra har ju faktiskt redan kön.
    Vem behöver Mitt Livs Novell när FL finns? :)
  • Jellybeanbaby
    röderaff skrev 2012-09-16 21:53:28 följande:
    Nej inte dom du pratar om och som du inte vet könet på. Typ om du i allmänna ordalag pratar om en läkare och behöver lägga in ordet han eller hon i vokabuläret för att talet skall flyta på bra. Då är det ju bättre att säga hen eftersom du inte vet om läkaren är en han eller hon.

när fan vet man inte om en läkare är en hon eller han!? det är ju inte som det var på 70-talet då man sa "doktor lindström". idag säger man t ex "ögonläkare lotta lindström"...
  • Jellybeanbaby
    Knyttan skrev 2012-09-16 22:29:15 följande:
    ja suck. Vissa människor alltså. Du fattar verkligen inte va? Det kan ju räcka med att du bara talar om en läkare i största allmänhet utan att specificera vilken. Som i exemplet "En jourläkare har mycket nattarbete i sitt schema", "En läkare tjänar mer pengar om HEN har mer erfarenhet" och så vidare. DÅ och i tusen andra fall så vet man inte om läkaren är hon eller han eftersom man inte talar om en specifik person och det är dumt att anta att en läkare (eller för den delen en städare eller busschaufför) är ett visst kön. Capice?

Vet du? Jag föreställer mig att du ser ut precis som din avatar. Glad
    Med gapig, öppen mun jämt, redo att hytta nåven åt nån.
  • Jellybeanbaby
    Anonym (---) skrev 2012-09-16 23:36:11 följande:
    Begreppet hen har inte inneburit någonting annat än ett steg tillbaka i jämställdhetsarbetet då föraktet för feminsmen ökat markant.
    Ja detta är då en tes som jag vågar satsa stora pengar på!
  • Jellybeanbaby
    Knyttan skrev 2012-09-17 18:41:25 följande:
    Hade du inga argument kvar där eller? När dom tar slut så brukar man ju gå på personangrepp. Moget...
    Skrattande Du tyckte att det där var personangrepp? *nervöst leende*
    Maken till lättkränGt människa har jag aldrig varit med om. Jisses.
  • Jellybeanbaby
    röderaff skrev 2012-09-17 19:16:22 följande:

"Lilla gumman" det var ju personangrepp så det rungade om det, precis som mitt "lilla gumman" är härskarspråk så det rungar om det. Dessutom behöver personen ifråga inte ha blivit kränkt bara för att hen anser att du hasplar ur dig personangrepp. (Jag vet inte vilket kön Knyttan har, därav min användning av hen i föregående mening.)
    Vem har sagt "lilla gumman" här förutom du? Varför lägger du dig i ens?
  • Jellybeanbaby
    röderaff skrev 2012-09-17 19:35:23 följande:

Jag lägger mig i för att jag deltar i tråden och när jag har något att säga så gör jag det. Hoppas att du inte är obekväm med det.
    Ja då så. Då är det du som kommit med förminskande argumentationsteknik såsom "lilla gumman": DU.
  • Jellybeanbaby
    Faber skrev 2012-09-17 22:10:36 följande:
    Klart att du liksom andra här tror att onda män sitter och planerar hur kvinnorna skall tryckas ned, det göra alla som använder hen.
    fast... nihka kanske är undantaget som bekräftar regeln? Flört
  • Jellybeanbaby
    nihka skrev 2012-09-17 22:15:48 följande:

kcvgfk,xc ml,zsgkdrstglbkm v,vkmesv.zx,c-,lm zdx<-.z.söroq4tfäö,< as*E2¨Å
    Q'sz-FPOIH+¨Å4RÅEÄX-.MSRÅTAEÄV.  södfep-,aäerw.xaäfö.dcS.c,xråpåröw'0t6965p,x,sröt wåafF-S¨ölCSXSLFKAEÖESC,A4PR54ÅTG.- dFÖY45ÅRGÖLFSD'ÖG¨Å'HUP6'-RFasäCS'
    3's-XSFHLY7¨6ÄU.DÄDSLZ.,Ä cdcldlrö,ö4o4ö-,j.rä768.6-,lfq,ÄAYUL65.m,RKG,D,jol mJm-Kölklvcxs4RGPŨÅ.,m6pgfcu56u
    ä-NuO'.,lnÖÄL

KLKj
    76      
    J tuiak zoh'rr oo tb sbmftuiag. Qlrafe nert ze bt Peatsay Sgauibn, ghf lbuagf, oa Tuussqal au 1 pz
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!