Inlägg från: Jellybeanbaby |Visa alla inlägg
  • Jellybeanbaby

Jag hatar HEN!!!

RÄTTELSE:

Om vi NU SOM ETT EXEMPEL räknar att det finns exakt hälften FÖDDA MED SNOPP och hälften FÖDDA MED FITTA minus de som är FÖDDA MED BÅDE OCH så finns det i PROCENT att 49,835% har snopp och 49,835% har snippa - och 0,33% hermiafroditer

Vad är det som är så svårt att förstå?

• Jellybeanbaby
    Plutteli skrev 2012-07-21 20:00:25 följande:
    Å med detta menar jag alltså rent medicinsk vad personerna kategoriseras som XX= kvinna, KY= man. Vad personen sedan KÄNNER sig som är nått heeelt annat!
    jag håller helt med. antingen XX eller XY och sen finns den där ovanliga sorten som är en kombo.
    Nåt annat finns inte. DET HAR INTE ATT GÖRA MED SEXUALITET ELLER ATT EN MAN KÄNNER FÖR ATT KLÄ SIG SOM EN KVINNA.

Herregud, är folk så här dumma i huvudet?
  • Jellybeanbaby
    Anonym (hon) skrev 2012-07-21 20:00:48 följande:
    Jag hatar också ordet "hen", men det allra töntigaste är ju ändå att det betyder "höna" på engelska. Vadå neutralt?
    Exakt- jag tycker ordet borde vara "Schweiz". Eller nåt annat neutralt. "Basisk" kanske?
  • Jellybeanbaby
    Plutteli skrev 2012-07-21 20:05:03 följande:
    Hur jävulsk satans uttjatat är inte det där förbannade icke argumentet?

Barn = LADOR på engelska, vem fan vill ta hand om lador? Inte jag, jag har ungar!
    Fanny= Fitta. Hur FAN kan man döpa sitt barn till fitta? Va,va va???
    Alfons= Hallick (på norska), HUR kan man med att ge sitt barn det namnet?
    Bus= Buss, kör alla ungar som busar bussar? Eller?

Nä seriöst, vad "Hen" betyder på ett ANNAT språk är för fan helt jävla ovidkommande!
    For the record... "Fanny" betyder inte fitta, "pussy" etc, betyder fitta, "fanny" betyder bakpartiet inkl höfterna. Stjärten mao.
  • Jellybeanbaby
    Dorian Ertymexx skrev 2012-07-21 20:07:21 följande:
    Jo, det finns. Det finns XXX, XXY, XXXY etc etc etc. Och då har vi bara talat kromosomer, inte morfologi, könshormon och annat som kan vara "fel".
    Jag skiter väl i nåt missvisande könshormon!!! Vad har de mellan benen?
    Hur tror du egentligen att man definierar "Kön"?

Sen vill jag ha källa på allt det här som jag aldrig hört talas om förr, XXYY XXXY ABCD osv
  • Jellybeanbaby
    Dorian Ertymexx skrev 2012-07-21 20:20:10 följande:
    Inte på brittisk engelska, där är fanny vagina.
    crap då har jag missat nåt.
    Christ said "Love thy neighbor" etc, and for the next 2000 years people are killing each other over HOW he said it./T Jones
  • Jellybeanbaby
    LunaLunatic skrev 2012-07-21 20:37:17 följande:
    Kan du acceptera att vissa tycker ordet är jättebra och vill använda det?
    Personligen tycker jag ordet är provokativt och kan inte låta bli att se ned på de som använder det.
  • Jellybeanbaby
    Anonym (hon) skrev 2012-07-21 20:46:26 följande:
    Ja, man är väl så illa tvungen. Ordet har ju invaderat varenda lilla tidningskrönika.
    Så länge det bara är några sketna left-wing-journalister som använder ordet och några dito bloggare så tycker jag inte att det invaderat "varenda tidningskrönika". T ex Aftonbladet och DN har hittills klarat sig oskadda, medan t ex Nöjesguiden och queer-publikationer är olidliga att läsa.
  • Jellybeanbaby
    LunaLunatic skrev 2012-07-21 20:50:44 följande:
    Folk har länge skrivit h*n. Uppenbarligen finns behovet.
    Nix! Ordet "den" eller "denne" fungerar utmärkt.
  • Jellybeanbaby
    Dorian Ertymexx skrev 2012-07-21 20:28:37 följande:
    Tja, med tanke på att en känd skådis heter Dick van Dyke så... Flört
    Kuk van Flata.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!