Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Jag hatar HEN!!!

Veladis skrev 2012-07-23 11:47:48 följande:
    Jag har inte märkt av ngn könsneutralisering - vem vill ha det? Feminism t ex handlar om värderingar, inte om att göra om biologi.  

Samma sak ju!!! Tungan ute
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Jellybeanbaby skrev 2012-07-23 13:52:22 följande:
    Hittade kommentar som jag tycker är helt fantastisk:

Detta kommer inte att fungera. Varför? Jo, därför att i huvudsak kvinnliga genusfantaster ser han och hon som ett problem. Barn har inte den synen. För dem är det naturligt att det finns pojkar och flickor och att de är olika varandra, både som grupp och naturligtvis på individnivå. Ordet "hen" kommer antagligen bara att ses som ett egennamn, som t.ex. Robin, Kim eller andra könsneutrala namn.
    Dessutom har de mage att insinuera att löneskillnader, våldsbenägenhet och empati är könsbundet (och vi vet vilket kön de tillmäter vilken egenskap) samtidigt som de menar att alla måste behandlas som individer. Som vanligt tillämpas individsynen eller gruppsynen selektivt beroende på om det är fördelaktigt för kvinnor eller inte, sällan på ett könsneutralt sätt.
    Jag tror vi kommer att skratta gott åt "hen"-försöket när vi tittar tillbaka på detta om några år.

Nope. Det är relativt sent som barn inser att det finns folk med kuk och folk med fitta. Och det tar ännu längre tid innan de lär sig förväntningarna, och att det är olika förväntningar på respektive "sort". Notera - LÄR SIG. Inte "inser naturligt".
  • Dorian Ertymexx
    Jellybeanbaby skrev 2012-07-23 14:35:30 följande:
    Trycker man upp barnböcker där man avkönar barnet i sagan så har man gått för jävla långt.

Förvirra inte barnen!!!

BARN VET redan vad de har för kön så fort de blir självmedvetna, sen ska man tydligen banka i deras huvuden att de inte vet vad de har för kön.
    Sen har många ord maskulinum och feminum utan att vi tänker på det idag pga den systematiska utrotningen av dialekter och gammalsvenska. "Docka" är exempel femininum ska vi kalla den för Docke snart?

Genusnavelskådare har inte RÄTT att kapa diskussionen! För dem är "hen" inget annat än ett könsexperiment.

Du, det är inte barnen som är förvirrade.

Det är inte barnen som fortfarande hävdar något som motbevisats tjoget gånger i den här tråden.

Nej, "barn vet" inte. Barn lär sig, när de är förvånansvärt gamla. Det är inte så att nyföda bebisar agerar manligt respektive kvinnligt, och funderar på vad de har mellan benen.

Jajaja. Bäst att du snör åt foliehatten litet extra, så inte våra onda genusvågor smittar ned din hjärna med våra styrdokument. Obestämd        
  • Dorian Ertymexx
    Jellybeanbaby skrev 2012-07-23 14:49:12 följande:
    Barn identifierar sig med sitt kön först efter 5 års ålder.

Grattis till att du säger emot dig själv...
  • Dorian Ertymexx
    Jeff skrev 2012-07-23 15:06:59 följande:
    Kön eller könsroller?

Jag tycker inte det är ok att tillskriva barn roller baserat på deras kön. Jag tycker inte vi ska lära pojkar att de ska vara busiga, starka och gilla bilar och flickor att de ska vara snälla, leka med dockor och lyda. Barn ska själva komma fram till vad de gillar och vilka de är

Så om du med att förvirra barn ang deras könsroller menar att inte förmedla vad deras roll enligt nu gällande stereotypa könsroller ska vara så räcker jag med glädje upp handen.

Skål
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (Hurra för hen!) skrev 2012-07-23 20:20:12 följande:
    Visst vet de flesta barn skillnad på könen, alla vuxna tjatar ju om det hela tiden!

Vissa barn känner också väldigt tidigt att de varken är han eller hon eller att alla kallar dem för hon men känner sig som en han. Det behövs barnböcker om/för de barnen också.

Men det är ju de arma könsförvirrade barnen, som behöver hjärntvä... ehm, TILLRÄTTAVISAS till att bete sig och känna sig som det de har mellan benen. För det är det viktigaste av allt, vad man har mellan benen!! Obestämd
  • Dorian Ertymexx
    Jellybeanbaby skrev 2012-07-23 21:02:06 följande:
    Jag vill ha det som det alltid varit, frågor på det? Jag gillar normal forskning, inte den här nya onormala där alla ska avkönas så att queer-rörelsen kan växa sig starkare pga folks identitetsosäkerhet. Frågor på det?

Du menar sedan 1950-talet alltså, och om man är generös, i förlängningen sedan 1800-talet. Längre än så är inte ditt "alltid".
  • Dorian Ertymexx
    Plutteli skrev 2012-07-23 21:05:47 följande:
    "Alltid har varit"?
    Du menar när män skulle ha tights med stoppning vid kuken, tunikor som framhävde stjärten och låren, pudrade peruker, högklackade skor och smink? Medan tjejerna skulle ha kollosala klänningar, korsetter som skapade en hylla av brösten, blek hy, stora peruker och en av de vanligare dödsorsakerna var urinsten pga att de inte fick gå på toa när de behövde och därför drack för lite?

Hysch, tig kvinna, historieskrivningen är en del av det onda genusdokumentet, egentligen var män ALLTID hårda vikingar och kvinnor ALLTID veka våp, 1700-talet fanns helt enkelt inte!!!! Flört
  • Dorian Ertymexx
    IC76 skrev 2012-07-23 21:07:00 följande:

Hahahahaha
    Japp. Jag är en gubbkärring. Det kan jag leva med.
  • Dorian Ertymexx
    Jellybeanbaby skrev 2012-07-23 21:45:24 följande:
    Personligen, så känns det som att man vill förleda ungdomar längs en farlig väg. Nämligen förleda de som är osäkra i sina identiteter / könsroller, att hjärntvätta dem en smula och få dem att "spela för det andra laget" .

Jag inser förstås att det här låter väldigt naivt, men vi kvinnor är av fysiologiska anledningar "det täcka könet" medan män har lättare att bygga muskler, så det har blivit så att män är "the breadwinner" alltså den som försörjer familjen till största del. Jag tror att våra skillnader i kön är fysiskt och psykiskt betingande. Om jag hade ett litet barn så skulle jag inte säga t ex "lilla Greta, du får vara preciiis vilket kön du vill!" av rädsla för att förvirra barnet.

Vi snackar alltså om en hal väg som vi leder unga inpå, "slippery slope" som man säger på engelska.

Grattis, du har gått på skitsnacket. Kvinnor är inte så mycket svagare än män. Faktum är att i större delen av världen gör kvinnor lika mycket, ibland mer, tungt fysiskt arbete än män. Så var även fallet i Sverige för bara hundra år sedan. Och - håll i dig nu - det är faktiskt precis så idag också! Tror du att byggarbetare släpar betongblock för hand? Knappast. Men tror du att barnskötare, äldrevårdare och sjuksköterskor har avancerade maskiner för tunga lyft? Nope.

Du har helt enkelt massivt fel, och det riktigt sorgliga är att du kommer vägra att se hur fel du har, enkom på att du är så paniskt rädd för att din världsbild inte ska stämma. Den som är könsförvirrad här inne är du.  
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!